Wie herkent deze algensoort?


R

Robert1234

Guest
Beste lezers,

Het zit er eigenlijk al een tijdje, 2/3 maanden. Lijkt heel langzaam te groeien.
Kom het niet tegen op internet.

Iemand die weet hoe deze rode slierten heten?
En misschien wat meer informatie over de soort.

2d6nrkp.jpg


op het zelfde stuk hout zit wat baardalg volgens mij. Deze blijft erg beperkt. geen problemen mee.
Verder nog wel steeds last van groene alg/ penseel alg/ pels alg op planten.
 
Ik ken de normale algen uit de aquaria wel in de regel maar dit is een bijzondere die ik niet ken. Daarnaast heb je ook penseelalg zie ik al.
 
Aha, klopt Lex. Daar is deze of soortgelijke aan de orde geweest.
Erg scherp weer ;).
 
een zeldzame alg klinkt wel stoer :p

Crash, volgens mij heb je raak, want 'roodwolwier' komt sterk overeen met wat ik heb.
Ook de naam: 'Nemalion sp' lijkt passend.

Lees dat dit 'wier' inderdaad zeldzaam is en voor de een lastig te houden, de ander komt er niet vanaf.

Kom er nog niet echt uit of dit wier/alg nu schadelijk kan zijn. Neem aan van niet, maar denk dat hier nog niet veel over bekend is.
 
Zover ik weet zijn algen niet echt schadelijk voor de vissen maar je kunt het beter niet hebben vindt ik persoonlijk.
Al is het wel een bijzondere soort natuurlijk.
 
ja snap ik. Omdat deze 'bijzonder' is en niet schadelijk is, maak ik me nu nog niet zo druk om.

Heb wel nog die baard alg/penseel alg/groene alg waar ik wel vanaf wil, maar dat is voor een ander topic :p
 
Misschien handig om in de toekomst de vragen over 1 onderwerp in ��n topic te plaatsen.
Dat is vaak overzichtelijker voor andere leden ;)
 
Bedoel je dan ook vragen hoe ik bijvoorbeeld van die penseel-alg / baardalg / groenalg af kom in het zelfde topic?
 
Ja in bijvoorbeeld de sectie algen open je dus een topic en daar kun je de vragen stellen over al de algen waar jij mee kampt :)
 
Inderdaad een bijzondere! Ik had hem nog nooit gezien!
 
Bijzonder inderdaad, maar blijven volgens mij niet lang dacht ik ooit eens te hebben gelezen.
Was dat ook niet zo in de eerder aangegeven link?
 
Ik hoop in ieder geval wel voor jou dat ze snel weg zijn.
 

Terug
Bovenaan