Wat is er nieuw

Wie het weet mag het zeggen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Trigger
  • Startdatum Startdatum
T

Trigger

Guest
:help:
Ik doe o.a.regelmatig de Easylife 6-in-een teststrip, alles lijkt onder controle voor vissen en garnalen in mijn Ciano 60cm.
Ik heb het licht 7 uur aan en enkele uren een klein rgbw ledstaafje.
Wij hebben hier 6.2 DH water dus zacht.
Net de Sera KH druppeltest gedaan, maar wat is helder geel, dus uitslag ca 6KH (minimaal 5)
De teststrip verkleurt :
PH 7
KH 6.6
GH6
NO2 0
NO3 20
TC wat gelig
Chloor wordt niet toegevoegd in ons leidingwater dus.....
Vissen incl. inclusief 14 dagen jonge platty's zwemmen vrolijk rond ook garnalen eten er lustig op los.
Moet ik me zorgen maken of?

Kun je de kh in tienden aflezen bij die test?? Verder zijn dat geen rare waarden hoor. Beetje lastig te beoordelen wat nu je kh is omdat je spreekt over minimaal 5. Zodra de kleur omslaat naar geel kun je zien wat je kh is.

Hoi Trigger, de ervaringen hier zijn dat de teststrips niet nauwkeurig genoeg werken. Daarom kun je beter druppeltests aanschaffen.

Dus voor alle waarden die je nodig hebt. Je hebt de keuze om ze los te kopen of en een verzamel koffertje.

Met de waarde TC bedoel je denk ik Cl?
Mijn teststrips gaven ook altijd aan dat er chloor in mijn water zou zitten (werden ook gelig), terwijl dat er dus nooit in zit volgens de watermaatschappij.

Je vissen en garnalen zwemmen nu 14 dagen in het aquarium zeg je.
Hoe lang heb je het aquarium laten draaien voordat je de vissen en garnalen erin hebt gedaan?
Hoe groot is je aquarium, heb je planten ect.

Een foto is handig.

Moet je je zorgen maken?

Indien je je aquarium niet hebt ingedraaid voordat je de vissen en garnalen er in hebt gedaan? JA ZEKER!

Ik heb de Sera druppeltest aangeschaft en die slaat om naar geel bij 5 druppels John.
Tienden aflezen is bij deze test niet mogelijk en ook niet bij de teststrips. Groetjes Trigger

Je hebt er toch een kleurenkaart bij?

Ha Sanneke,
dank voor je uitvoerige bericht. Er staat op de teststrip TC Total Chlorine en die wordt gelig.
De bak draait al bijna een jaar met vissen hoor zonder abnormale problemen. De jonkies zijn er 14 dagen en de garnalen ook zoiets.
de bak is 6ox30 ca 55 liter. Oja en de foto staat onder mijn nickname 🙂
Groetjes Anna

Nee Bertus bij de Sera is het een omslag druppeltest.

Ja,en? waar test jij dan op?

Heb zelf ook 2 koffers van Sera.
Daarom de vraag.

Trigger zei:
Ik heb de Sera druppeltest aangeschaft en die slaat om naar geel bij 5 druppels John.
Tienden aflezen is bij deze test niet mogelijk en ook niet bij de teststrips. Groetjes Trigger

Dat wil dus zeggen dat je kh 5 is. Met een ph van 7 is dat wel voldoende voor een bakje zoals de jouwe. Ik neem aan dat er 15W boven de bak zit. Ik denk dat je genoemde waarden in orde zijn, maar zoals anderen al aangeven zijn druppels betrouwbaarder.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan