Wat is er nieuw

Wie is dit

• Onderwerp starter Onderwerp starter Christo
  • Startdatum Startdatum
C

Christo

Guest
Hallo,

Deze bewoner gekocht maar weet niet meer wie dit is kan iemand van jullie mij helpen?
Ik denk zelf een Copadichromis maar welke variant?
Onder het mannetje en boven het vrouwtje

L1V1FP.jpg

Dat is hem waarvoor dank!
Vooraan is op de bodem een rotspartij en achteraan onder het spiderwood ook, genoeg schuilplaatsen.

Ik heb ook jaren een bak gehad met een boomstronk erin....Zolang je maar waterververst en het hout niet al te veel stoffen afgeeft kan het wel.

edit: mooi exemplaar trouwens 🙂

meksjoef zei:
Ik dacht dat Malawi's niet van hout hielden? ivm de waterwaardes?

Ik heb altijd Malawi's gehad met hout en veelal zelfs enkel met hout spiderwoord, driftwood...
Nooit heb ik extra moeten verversen of hiervan negatieve invloed gehad op mijn waterwaardes, ook nooit geen sterfte gehad.
Laat dit je dus zeker niet tegenhouden.

JDL zei:
Ik heb ook jaren een bak gehad met een boomstronk erin....Zolang je maar waterververst en het hout niet al te veel stoffen afgeeft kan het wel.

Dank u, ben ook erg aan gehecht mooie uitgesproken kleuren.

meksjoef zei:

Klopt, hout maakt het water zachter en zuurder, dat wil je juist niet bij Malawi/Tangayika. Het 'hoort' dan ook zeker niet, er schijnt ook gewoon helemaal geen hout/wortels te vinden te zijn in beide meren. Een eventuele bruinige/gele verkleuring in je water hoort dus ook zeker niet bij de riftmeren, het water hoort helder te zijn.

Wat ik zelf nog het 'lastigste' vindt is dat hout plek inneemt, dwz mijn stenen muur voor mbuna stapelt gewoon een stuk minder lekker als er hout tusen zit ivm de andere vorm.
En als je meedoet aan onderlinge keuringen enzo wat ik vroeger weleens deed dan kun je commentaar verwachten natuurlijk!

Als je een biotoop nabootst waarom dan iets supersimpels als 'geen hout' niet doen is mij een raadsel, maar ik houdt dan ook van biotoopbakken. Wat mij betreft kun je er anders net zo goed een sponge bob huisje in zetten :sorry:

Op een bak met heel wat inhoud zoals deze en met deftige KH gaat die tak meer of minder een verwaarloosbaar effect hebben op KH en pH.

Estetische is een vorm van smaak.

Ivo, volgens wat ik begrijp is dit een 60x60 bak. Ik kan fout zitten hoor 😉. Zo groot is die dus niet.

meksjoef zei:
Ivo, volgens wat ik begrijp is dit een 60x60 bak. Ik kan fout zitten hoor 😉. Zo groot is die dus niet.

Dat had ik ook begrepen hoor 😉

meksjoef zei:

Dan is die bak de helft te klein om uberhaupt Aulonocara's te houden, te klein zelfs voor de rustigste mbuna, om maar niet te spreken over de combi mbuna/niet mbuna...

Niet verstandig.

Om nou te zeggen dat er nooit een boom in het water van het meer ligt gaat mij te ver. Er staan bomen om het meer heen waar er ongetwijfeld wel eens een het water in valt: http://www.divergenttravelers.com/scuba ... wi-photos/

Als je de waterwaardes in het oog houdt kan het niet zo heel veel kwaad. Een aquarium van 60x60 is echter ook naar mijn mening te klein. De vissen hebben toch wel hun ruimte nodig om te zwemmen en om aan elkaar te ontkomen als er wat strubbelingen ontstaan.

Mijn waterwaardes zijn altijd optimaal geweest, verkleuring heb je enkel met kienhout en kan je makkelijk op termijn van afgeraken.
Ik ondervind geen probleem met de grote van deze bak, deze zitteb er nu reeds ruime tijd in en laten elkaar mooi met rust, er zijn trouwens ook genoeg schuilmogzlijkheden.
De ene wil een biotoop correcte en de andere wil een hem ingericht naar eigen smaak, maar om dit te vergelijken met een spongebob huisje vind ik wel een brug te ver...

Christo zei:
meksjoef zei:

Ik heb altijd Malawi's gehad met hout en veelal zelfs enkel met hout spiderwoord, driftwood...
Nooit heb ik extra moeten verversen of hiervan negatieve invloed gehad op mijn waterwaardes, ook nooit geen sterfte gehad.
Laat dit je dus zeker niet tegenhouden.

JDL zei:

Dank u, ben ook erg aan gehecht mooie uitgesproken kleuren.

Bij mij geen hout in de malawibak.

Heb M.buna,s cichliden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan