Wat is er nieuw

Wie kan deze leek van enige informatie voorzien?

• Onderwerp starter Onderwerp starter GuppyFrits
  • Startdatum Startdatum
G

GuppyFrits

Guest
In mijn (onderhouds)bak kom ik o.a. deze tegen. Wie kan mij vertellen welk soort en met welk voeder ik deze het best kan voeren.
Kunnen deze �berhaupt bij elkaar in ��n bak?

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw oplossing en advies.

1)
258746_0_82_20151119_113333.jpg

2)
556216_0_82_20151119_115023.jpg

3)
472675_0_82_20151119_111842.jpg

4)
871476_0_82_20151119_113351.jpg

Voor het gemak heb ik linksboven ieder foto een nummer geplaatst.

2 net botia.

Kijk hier eens.
Corydora

Een webshop vol aquariums, tropische vissen en corydoras.
corydora.nl/ -

1) Pterophylum scalare, maanvis kweekvorm

2) botia (weet niet welke soort)

3) Moenkhausia pittieri, diamantzalm

4) Puntius semifasciolatus op http://www.seriouslyfish.com Barbodes semifasciolatus ,Schuberti of brokaarbarbeel (kweekvorm)

alle vier zijn het scholenvissen, dus hopelijk heb je van hen allemaal meerdere exemplaren. ze zijn allemaal te voeden met de algemene soorten van aquariumvoer.

De Botia op foto 2 lijkt mij een Botia rostrata.

Alle vissen zijn vrij gemakkelijke alleseters, je kunt ze zowel voer geven op plantaardige als dierlijke basis. De maanvissen en diamantzalmen kun je het beste meer voer geven op dierlijke dan op plantaardige basis.

Er is vrij veel visvoer te krijgen, visvoer wat blijft drijven (Denk aan gevriesdroogde insecten) of visvoer wat direct zinkt zoals tabletten. Visvoer wat langzaam aan zinkt zoals granulaat. Ik denk dat jij deze vissen goed kunt voeren met granulaat, vlokvoer en ter afwisseling mogelijk wat gedroogd visvoer. Daarnaast zou je nog diepvries voer en/of levend voer kunnen voeren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan