Wat is er nieuw

Wie kan me helpen deze vis te identificeren?

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Leeftijd
30
Ik was laatst in een tuincentrum en vroeg me af welke vis dit was. De verkoper wist dit niet en ook stond de naar niet op de kaartjes. Het waren erg actieve vissen die mij aan een kweekvariant van de zebradanio doen denken? Wie o wie kan mij helpen??? Het zijn niet de beste kwaliteit foto's, maar het waren erg actieve vissen. Hij is een beetje roze/oranje achtig, zoals op de foto te zien is

731334_0_82_20141213_162732.jpg

365934killerfish_0_82_20141213_162733.jpg

692333killerfish_0_82_20141213_162901.jpg

moeilijk te zien zo. Is het een Luipaard Danio, Brachydanio frankei

Ik ga mee met de bovenstaande post 😉.

Nu ik de foto van Botia zie denk ik dat we verkeerd zaten.
Zelfs al is de foto niet echt duidelijk dan vind ik de vis wel het meest lijken op die uit de link van Botia.

De vis van botia lijkt er idd het meeste op. Ik zal even kijken of ik toevallig nog een beter foto heb, deze zal ik morgrn dan even uploaden. Nu op telefoon

Mijn eerste gedachte was ook gelijk de kyathit.

Geen foto's kunnen vinden op mijn telefoon, maar nu via de computer nog eens naar de vis gekeken (batterij vd telefoon was bijna leeg gisteren). Ze lijken idd erg op de kyathit, bedankt voor het meedenken :thumbs:

Het is ook gewoon de kyathit. 😉Ik heb ze zelf ooit gekocht in 2002. Toen vond ik er 2(meer waren er niet) in een zgn voervisje bakje bij een dieren zaak. Ik had toen geen idee wat het was tot ik een foto tegenkwam op het internet.

Klopt, ik heb ze momenteel in mijn bak.
ik denk dat deze de "striped" variant is dus met langsstrepen, dezelfde vis is ook als "leopard" met stippen, blijft de zelfde vis.

Uit 2 striped kan ook een leopard komen en andersom.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan