Wat is er nieuw

wie kan me helpen? wat is het verschil? (controller)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter tom23121978
  • Startdatum Startdatum
T

tom23121978

Guest
Beste Leden,
Als beginneling kan ik best wat hulp gebruiken. Ik heb een aquarium aqualantis fusion 70 aangeschaft met 2x easy led 2.0 verlichting.
Nu wil ik hier graag een controller op aan sluiten maar weet niet wat het verschil is en wat best te kiezen. (reden = ik wil planten en vissen de juiste verlichting geven)
Luminus smart led controller of Aqualantis Easy led control 2 plus dimmer.
Er moet ook een nieuwe transformator of adapter worden aangeschaft 24V-5A ?
Alvast bedankt voor de hulp,Tom
 
Ik heb de Fusion 120 met de Lumines en volgens mij heb ik die gekozen omdat je met de andere controller de kleur niet kan instellen maar alleen de intensiteit.
Met de Lumines kun je de witte leds los van de rode/wit/blauwe regelen (althans dat kon ik wel).
 
Ok bedankt voor de tip!!
En moet ik een andere adapter aanschaffen?
 
Nou bij de Fusion hoefde ik dat niet met deze controller.
 
Andere adapter is wel nodig bij de 70 omdat je bijde lampen via 1 adapter laat lopen. Ik gebruik voor mijn aqualantis 70 een tc 420. Alleen moet je wel mocht je beide kanalen op de lamp willen gebruiken de tc ombouwen zodat die via het negatieve kanaal gaat dimmen. Maar je bent wel veel goedkoper uit.
 
Ik weet niet of dat bij de Lumines anders is want die heeft 2 ingangen en hier ook 2 voedingen. Voor elke balk 1 voeding. Ik heb er niks bij hoeven te kopen met de Lumines controller in elk geval maar ja ik ben geen techneut.
 
Ik ben ook geen techneut, maar als ik naar de Luminus kijk zie ik 2 ingangen en 2 uitgangen met een 2draads stekker, dat zou voor mij betekenen dat deze controller niet met een stuurdraad (3de draad) gedimd wordt. Dus dan lijkt me dat je hem op een TC420 aan kan sluiten zonder aanpassingen, maar nogmaals, ik weet het niet zeker.
Maar daar ga je ongetwijfeld hier nog antwoord op krijgen.

20180313152803-Y6ZOFTSL.jpg
 
Ik weet niet of dat bij de Lumines anders is want die heeft 2 ingangen en hier ook 2 voedingen. Voor elke balk 1 voeding. Ik heb er niks bij hoeven te kopen met de Lumines controller in elk geval maar ja ik ben geen techneut.
dag jessica,

vandaag de led controller luminus ontvangen maar ik heb problemen met de aansluiting.
ik kan via de app op de gsm geen verbinding maken met de led controller
moet ik een andere voeding kopen?
kan je me uitleggen hoe ik dat toestel moet afstellen of me de juiste instellingen doorgeven?
ik heb er 2 led lampen 2.0 op aangesloten van mijn fusion 70 aquarium. 2 voedingen aangesloten op in 1 en 2 en 2 lampen aangesloten op out 1 en 2.

alvast bedankt voor de reactie!!
 
ik kan via de app op de gsm geen verbinding maken met de led controller

Daar lees je in de review veel problemen mee en mij lukte dat ook niet en je kan hem heel simpel met de hand instellen via het menu op de controller.
 
Daar lees je in de review veel problemen mee en mij lukte dat ook niet en je kan hem heel simpel met de hand instellen via het menu op de controller.
en is mijn aansluiting juist gedaan? moet ik geen andere voeding kopen
 
kan ik jou instellingen ontvangen ?
 
Ik heb je net een pb gestuurd.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: ja smaken verschillen en ik heb in de Fusion van alles zoals Crypto s Echino s, de Blyxa...
      Terug
      Bovenaan