Wie kan mij helpen aan de naam van deze vis


royaz

New member
Lid geworden
12 juni 2013
Berichten
2
Locatie
Alkmaar
m3ze.jpg


Wie kan mij vertellen welke vis dit is.
Ik kwam deze toevallig tegen tijden een bezichtiging van een huis en vond het een erg mooie en rustige vis.
 
lijk op een kweekvariant van een apisto, cacatouidus? lijkt me niet normaal lijkt wel ingespoten
 
Apistogramma agassizii "fire red" een mannetje. Een kweekvorm die sinds een jaar of 4 af en toe opduikt in de handel. Ze zijn niet ingespoten! Maar wel vrij zwak.
 
Bedankt voor de informatie!
Aangezien dit een kweek vorm is komt deze niet in mijn aquarium!
 
Ik vind dat altijd zo vreemd. Mensen vinden een kweekvorm mooi maar zodra ze weten dat het een kweekvorm willen ze het nieteens meer...

Ik neem aan dat je niet met een wolf op straat loopt of de Europese wilde kat ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Wilde_kat ) op je vensterbank hebt liggen. ;) Mooie wilde dieren hoor en geen kweekvormen die wij hond en kat noemen. :p
 
Zelfs bij de NBAT zijn de keurmeesters wat dat betreft om. Sinds enige jaren worden kweekvormen tijdens keuringen gewoon toegestaan en worden er geen minpunten meer gegeven als je kweekvormen in je aquarium hebt
 
AquaVISie zei:
Zelfs bij de NBAT zijn de keurmeesters wat dat betreft om. Sinds enige jaren worden kweekvormen tijdens keuringen gewoon toegestaan en worden er geen minpunten meer gegeven als je kweekvormen in je aquarium hebt
Ook in de categorie speciaalaquaria (waar bijvoorbeeld biotoopaquaria thuishoren)?

~ Ivo
 
Dat is een goede zaak. En er is ook gewoon niets tegen kweekvormen mits ze de gezondheid en het welzijn van het dier niet in gevaar brengen.

Deze kweekvormen gaan tamelijk ver.
witte sluier Astronotus ocellatus
draft_lens2538522module17490092photo_1235468832long-_finned-albino-oscar-fish.jpg


Sluiermaanvis
1339478465_396149191_1-Pictures-of--weltail-angel-only-60-pair.jpg


Maar eigenlijk is het met de normale Gup net zo.

kweekvorm
1dwYGfAHJAObQMKdxluBOrNp97q8smoa.jpeg


Wildvorm
guppy_wild.JPG
 

Terug
Bovenaan