Wat is er nieuw

Wie kan mij helpen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Susanna1987
  • Startdatum Startdatum
S

Susanna1987

Guest
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een aquarium met visjes.
Alles gaat prima en leeft vredig met elkaar.
Maar ik heb er 2 soorten in, waarvan ik niet 100% zeker ben watvoor soort ze zijn.
Het gekke is, dat de oranje/rode vis continu achter de oranje/zwarte visjes aan gaat.
Het lijkt niet met veel agressie te gaan, maar zwemt erachter aan en geeft ze dan een tikje op de buik. Ergens lijkt het ook spel, maar aan de andere kant betwijfel ik dat. De oranje/zwarte visjes zwemmen wel weg, maar komen ook wel weer terug naar de oranje/rode vis.
Wie kan mij hier iets meer over zeggen??

Kun je foto's maken en plaatsen?
Of anders via Google wat foto's opzoeken en daar naar linken?
Dan weten we over welke visjes we het hebben..

Een foto zou handig zijn.

Heb je toevallig guppen 😛

Uhm ik weet niet hoe ik een foto moet toevoegen:s

Het lijken op platy's maar de oranje/rode is ongeveer 3 a 4 cm en de oranje/zwarte zo'n 2 cm

Ok dan lukt het niet vanaf mijn telefoon🙁
Ik zal anders vanavond even kijken met de laptop

Voor smartphones is www.tinypic.com geschikt. Je uploadt je foto, daarna krijg je verschillende codes. De code waar
staat kopi�er je en plak je hier in je bericht.

Wat je schrijft doet inderdaad wel; denken aan platy's (Xiphophorus maculatus).
Je hebt dus 1 wat grotere oranje/rode, en meerdere (kleinere) rood/zwarte? Als het platy's zijn, is dat ��n en dezelfde soort.

De grotere oranje/rode zal dan waarschijnlijk een man zijn.
En die zal achter de kleinere oranje/zwarte vrouwen aan gaan omdat, hoe zal ik dat eens zeggen, het nou eenmaal een man is. En hij zal achter de kleinere oranje/zwarte mannen aan gaan om de baas te zijn, omdat het nou eenmaal een man is.

Dat is niets om je zorgen over te maken, het is gewoon natuurlijk gedrag en de vissen zullen er niet echt last van hebben.
En binnen de kortste keren zullen ze allemaal even groot zijn: maar eens zien wie dan achter wie aan jaagt!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan