Wat is er nieuw

Wie kan mij meer vertellen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter matthijssie1994
  • Startdatum Startdatum
M

matthijssie1994

Guest
Goedenmiddag alle medehobbyers.

zoals de titel al zegt ben ik benieuwd wie mij meer kan vertellen over dit visje. ik weet wel dat het de bijnaam ballonvisje heeft ofzo. Ik heb hem nu 2 dagen geleden gekocht ( heb wel geadviseerd of de vissen bij mijn andere vissen kunnen )

Ik heb een paartje 🙂

ben benieuwd!

jxhsrfe67vvk5.jpg

Bedoel je een balloon molly?

Weet er zelf namelijk niet echt veel over. Heb 2 mannetje gehad maar dat werd ruzie dus die zijn weer terug🙂

Dit is een balloon molly, dalmatier.

Die kun je het beste houden met 1 man en meerdere vrouwtjes.
Het zijn levendbarenden dus houdt rekening met jongen.
Vaak worden de jongen weer opgegeten door de ouders of door andere vissen, maar als je veel planten hebt dan overleven er meestal wel.

Weet er zelf namelijk niet echt veel over. Heb 2 mannetje gehad maar dat werd ruzie dus die zijn weer terug🙂
Dat is normaal als je maar 2 mannen hebt. En niet minimaal 6.

Deze vissen houdt je het liefste warm 26+, in hard water met eventueel een zout toevoeging en een plantaardig dieet zoals Guppyvlokken. En 2x per week wat diepvries voer.

Verder houdt je deze zeer sociale visjes beter in een groepje, 1 man met een stuk of 3 dames.

Deze vissen houd je het liefst .....
..... helemaal niet !!!

Sorry, misschien uit ik mijn eigen mening nu wel erg sterk, maar het is ook wel een héél stellige.

Deze kweekvorm lijkt totaal niet meer op de wilde vis waaruit ze gekweekt is.

Maar wat ik nog erger vind: deze zouden het in het wild waarschijnlijk gen dat redden. Ze zijn niet alleen onnatuurlijk van kleur, maar ook heel akelig misvormd waardoor ze in het wild ( maar waarschijnlijk ook in het aquarium als ze daar ook maar enige concurrentie hebben. Ze kunnen namelijk niet eens meer fatsoenlijk wegzwemmen.

Persoonlijk zou ik de onmiddellijk naar de winkel terugbrengen en mijn geld terug eisen.

Dat hoef jij natuurlijk helemaal niet zo te vinden en doen. Het is mijn mening en jij hebt recht op de jouwe. Maar ik hoop wel dat je die met dit in je achterhoofd vormt.

Zolang mensen deze misvormde dieren blijven kopen, blijven kwekers ze kweken. Jammer, triest, maar zo werkt de markt. Het kan er misschien leuk uit zien, maar dit soort vissen zou niet lang overleven in het wild en ook in een aquarium zouden ze niet mogen overleven.
Het is geen veroordeling, slechts een mening. Een ieder mag mooi vinden wat hij/zij wil, maar mij zul je er niet mee zien. Ik ben blij dat ik bij de LFS hier dit soort dieren niet zie.

Deze vissen houd je het liefst .....
..... helemaal niet !!!

Sorry, misschien uit ik mijn eigen mening nu wel erg sterk, maar het is ook wel een héél stellige.

Deze kweekvorm lijkt totaal niet meer op de wilde vis waaruit ze gekweekt is.

Maar wat ik nog erger vind: deze zouden het in het wild waarschijnlijk gen dat redden. Ze zijn niet alleen onnatuurlijk van kleur, maar ook heel akelig misvormd waardoor ze in het wild ( maar waarschijnlijk ook in het aquarium als ze daar ook maar enige concurrentie hebben. Ze kunnen namelijk niet eens meer fatsoenlijk wegzwemmen.

Persoonlijk zou ik de onmiddellijk naar de winkel terugbrengen en mijn geld terug eisen.

Dat hoef jij natuurlijk helemaal niet zo te vinden en doen. Het is mijn mening en jij hebt recht op de jouwe. Maar ik hoop wel dat je die met dit in je achterhoofd vormt.
Ik ben benieuwd of je een hond of kat heb,t en welk ras? Veel rassen zijn totaal misvormt, denk aan angora katten, buldoggen en boxers. En daar hoor je niemand over maar zo'n visje...

En wat je misschien niet beseft is dat de Koraalplaty die iedereen dood normaal vind ook een balloonvorm is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan