Wat is er nieuw

Wie kan mij vertellen welke vis dit is ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aqua Daan
  • Startdatum Startdatum
A

Aqua Daan

Guest
Ome7VV.jpg

Ik zou zeggen de Pterygoplichthys gibbiceps afgaande op deze foto.

Dat moet hem zijn

Dank u wel ! 🙂

Ja dat is een gibbiceps.

Mvg Jorrit

Een prachtige vis, maar dat is helaas inderdaad een Pterygloplichthys gibbiceps. En die groeit door tot een goeie 50 centimeter, wat t� groot is voor welk nederlands zoetwateraquarium dan ook. Geen geschikte aquariumvis, dus.

Zit dit (overigens wel prachtige) monster in jouw aquarium?
Dan ben je de sigaar, want w�t jouw vissenwinkel je dan ook verteld heeft, dit gaat niet lukken (tenzij je bak ruim boven de 3 meter is).
En aangezien de meeste aquariumwinkels alleen maar van deze vissen af willen, is terugbrengen misschien ook niet echt een optie. Hoewel: als ze jou deze vis hebben verkocht met het praatje dat di in jouw bak zou kunnen, dan zitten ze z� ver mis dat ze de vis wel terug zullen moeten nemen!
Ik zo hem/haar dan ook terug naar de viswinkel brengen om hem/haar daar om te ruilen voor een (algenetende?) meerval die w�l in je bak past. Bijvoorbeeld een Ancistrus cf. cirrhosus, of een groep Otocinclus.

Succes ermee!

Groeten Patrick

Het blijft inderdaad een terugkerend probleem. De meerderheid van de aangeboden Loricariidae passen gewoon niet in de gangbare bakmaten. Al kan je de kopers van deze vissen niets kwalijk nemen aangezien deze vissen zich volgens de verkopers aan zullen passen aan de bakmaat.

Het is een beginners probleem van mij

ik heb deze vis bij een particulier opgehaald en heb me ook verkeken op de maat van deze vis.

Ik wist niet dat deze vis zo groot werd.

Gelukkig heeft een kennis van mij een grote aquarium 2,5 a 3 meter en daar is deze vis heen gegaan.

Het is een beginners probleem van mij

ik heb deze vis bij een particulier opgehaald en heb me ook verkeken op de maat van deze vis.

Ik wist niet dat deze vis zo groot werd.

Gelukkig heeft een kennis van mij een grote aquarium 2,5 a 3 meter en daar is deze vis heen gegaan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan