Wat is er nieuw

wie kan mij zeggen welke soort dit zijn

Bart Peers

Member
Lid geworden
21 november 2017
Wie kan me zeggen welke soorten dit zijn, deze zijn meegekomen met het aquarium dat ik gekocht heb.
IMG-0971.JPG
IMG-0970.JPG

De bovenste is naar alle waarschijnlijkheid een synodontus

Volgens mij een Synodontis eupterus, om precies te zijn.

En een Pterygoplichthys gibbiceps, mooie vis die alleen wel zo'n 30 cm. groot wordt. Hoe groot is het aquarium?

Verder zie ik Corydoras aeneus en Poecilia sphenops (black molly).
Dat zijn bij elkaar vier soorten die qua waterwaarden en temperatuur eigenlijk niet te combineren zijn.

Ik ben wel benieuwd naar het totale visbestand, ik vermoed dat je daar maar het best het een en ander aan kunt veranderen ......

buiten bovenstaande zitten er ook nog volgende in
neon tetra : 10 st
phantoom zalm : 6 st
guppy : 8 st

aquarium is 300 l

Afrikaanse meerval

Als ik het vissenbestand zo eens bekijk heb je eerlijk gezegd wel een behoorlijk probleem ...

Het goede nieuws: in 300 liter zijn alle genoemde soorten wel te houden.
Minder goed nieuws: de vissen die je noemt stellen totaal verschillende eisen aan het water.

Ik zou je aanraden eens op een online-database met zoekfunctie te kijken. Kies de vis die je absoluut wilt houden, check welke vissen van de rest daarbij passen en bied de rest aan op het forum. Zoek vervolgens welke vissoorten je in de omstandigheden in jouw bak nog meer kan houden, weeg verschillende mogelijke bestanden af en maak uiteindelijk jouw persoonlijke keuzes.

Als je een idee hebt van het bestand dat je zou willen houden kun je dat natuurlijk altijd hier voorleggen, er zijn hier meer dan genoeg mensen die dan met je willen meedenken!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan