Wie kent deze?


Jazzy

Well-known member
Lid geworden
22 februari 2016
Berichten
115
Leeftijd
70
Ik wil een 80cm aquarium kopen en kwam op de vrij goedkope Trofis start 80. Kent iemand dit merk en is het wat of zit ik in een maand met een lekke bak?
 
Ik heb zelf een Trofis Puntius bak draaien en dat is een prima ding. Zo te zien wel een 'segment' hoger in prijs. Wat mij juist opvalt is de hoge kwaliteit van het glas (dik) en de extra glazen stabilisator strips bovenin. Of die kwaliteit bij die start bakjes ook zo is durf ik niet te zeggen. Als het goedkoop is moet natuurlijk ergens een besparing zijn geweest maar dat hij snel lek zou zijn geloof ik niet in.
 
Ik heb zelf een Trofis Puntius bak draaien en dat is een prima ding. Zo te zien wel een 'segment' hoger in prijs. Wat mij juist opvalt is de hoge kwaliteit van het glas (dik) en de extra glazen stabilisator strips bovenin. Of die kwaliteit bij die start bakjes ook zo is durf ik niet te zeggen. Als het goedkoop is moet natuurlijk ergens een besparing zijn geweest maar dat hij snel lek zou zijn geloof ik niet in.
Dank je. Ik had nog nooit van het merk gehoord .Dat hij goedkoper is (99,00) komt misschien omdat er niets bij zit dacht ik. Meestal koop je een aquarium met pomp,filter e.d. er al bij.
 
Ik denk dat de kwaliteit van die twee elkaar niet veel ontloopt. Aan beide bakjes zie je dat de kap bijvoorbeeld gewoon goedkoop dun plastic is. Het lampje zal ook niet veel zijn al vermoed ik dat die Juwel lamp wat meer licht geeft. Op zich niet erg als je een goedkoop bakje zoekt om wat vissen te plaatsen maar als je een pronkstuk voor in de woonkamer zoekt dan zal je wat meer geld uit moeten geven.
 
Ik heb hier ook een oude Juwel maar die kap is best stevig hoor maar ja die is wat ouder en ik weet niet hoe dat met de nieuwe modellen zit. Ook vindt ik 10,5W niet erg veel want ik heb een 60cm Aquatlantis led gehad en daar zat ook al 10W boven maar met wat makkelijke planten moet dat lukken.
 
Op zich is een Juwel voor het geld geen slechte bak en ik heb er diverse gehad zonder echte problemen.
 

Terug
Bovenaan