Wat is er nieuw

Wie o wie helpt mij mijn vissen te identificeren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Thomas&Denise
  • Startdatum Startdatum
T

Thomas&Denise

Guest
Mijn aquarium heb ik laatst overgenomen van een collega van mijn vrouw. vissen zaten er allemaal al bij in. Ik ben er inmiddels al achter dat het een vreemd vissenbestand is, maar probeer nu eerst op een rijtje te krijgen wat er allemaal in de bak zit. Voor onderstaande vissen heb ik de naam nog niet, wie o wie helpt mij hierbij?

vis 1
6387522312012visje.png

vis 2
1433622312012visje%202.png

vis 3
5619922312012visje3.png

vis 4:
afbeelding

vis 5:
2151522312112visje5.png

vis 6:
2677422312112visje7.png

vis 7:
8198322312112visje6.png

3 = Prinses van Burundi
6 = Kongozalm

Plaatje 4 werkt niet bij mij

Thanks alvast Jacobus! Ben ik alweer wat dichter bij een compleet overzicht van mijn vissen 😉
Plaatje 4 moet deze zijn:

Laatste is l204 volgens mij. 4 is een keizertetra

top! bedankt Richvio! op deze manier kan ik tenminste een beetje onderzoek doen! 🙂 3,4 en 6 zijn inmiddels bekend.. nu de overigen nog..

1 is denk ik bloedvlektetra. 2 weet ik niet. De vissen zijn ontzettend bleek zeg

Zoals ik in jullie eerste topic al gezegd heb is vis nummer 1 een Hyphessobrycon-soort, ik denk de socolofi. Het zou ook nog de H. erythrostigma kunnen zijn, is niet helemaal duidelijk te zien. Zoals opgemerkt heel bleekjes, ze kunnen zo mooi zijn :
-RffX-1u_ZFMeN8Nay7nS0E_AFyzwvaT.jpeg

socolofi
-RffX-1u_ZFMeN8Nay7nS0E_AFyzwvaT.jpeg

erythrostigma

De Prinses van Burundi ( Neolamprologus brichardi) komt uit het Tangayikameer en hoort in het rijtje niet thuis omdat hij afwijkende waterwaardes heeft

En in aansluiting op mijn antwoorden van gisteren : Ook de voor de Kongozalm kan je beter een ander tehuis zoeken, die heeft ook een groter aquarium nodig (minimaal 1,50m)

Zou vis 2 ook geen goudtetra kunnen zijn? Op de foto is het niet zo duidelijk, maar ik heb echt een goudkleurige met en een wat meer zilverkleurige, maar ook met de zwarte lijn vanaf het begin van de rugvin tot aan de staartvin.

De vissen zijn gefotografeerd vlak nadat ze verhuist zijn, dus wat stress hebben opgelopen. Veel van de vissen zijn inmiddels mooi op kleur weer, alleen moet ik zeggen dat de bloedvlektetra lang niet zo mooi is als hij op het net te vinden is op foto's. In ieder geval bedankt!

Alleen 2 en 7 nu nog.. mits 2 geen goudtetra is.. 🙂

@ Aquavisie, het is de 2e die jij noemde... en ben inderdaad van plan om voor meerdere vissen een nieuw tehuis te gaan zoeken. Zal hier binnenkort op het forum wel eens wat vissen in de aanbieding gooien.

AquaVISie zei:
De Prinses van Burundi ( Neolamprologus brichardi) komt uit het Tangayikameer en hoort in het rijtje niet thuis omdat hij afwijkende waterwaardes heeft
Ik zie dit soort opmerkingen vaker gemaakt worden, maar strikt genomen is die Neolamprologus juist degene die het beste past bij de waterwaarden van het Nederlandse leidingwater. Dus dan hoort de rest er niet bij, als je het zo wilt bekijken.

~ Ivo

Dat is natuurlijk waar, maar als ik moet kiezen : 1 soort eruit en de rest laten zitten, of het grootste gedeelte eruit en 1 soort laten zitten, nou, dan weet ik het wel

En ik had natuurlijk erbij moeten zeggen : afwijkende waterwaardes in vergelijking met de rest

Thomas&Denise zei:
Alleen 2 en 7 nu nog.. mits 2 geen goudtetra is.. 🙂

Voor nr 7 is al de L204 genoemd, en dan zou best eens kunnen. Ik ben echter geen echte kenner van meervallen, dus misschien dat anderen e.e.a. kunnen bevestigen

AquaVISie zei:
Dat is natuurlijk waar, maar als ik moet kiezen : 1 soort eruit en de rest laten zitten, of het grootste gedeelte eruit en 1 soort laten zitten, nou, dan weet ik het wel
Die redenering begrijp ik helemaal 🙂
Maar, eigenlijk zijn de waterwaarden de reden dan toch niet? Ik kan me voorstellen dat agressie/temperament eerder een reden is, of zie ik dat verkeerd?

~ Ivo

Ik ben in eerste instantie uitgegaan van de waterwaardes ten opzichte van de rest. En als je dan besluit om op die gronden een advies te geven dan zijn eventuele andere gronden niet meer relevant

Zou 5 geen koperzalm (Hasemania nana) kunnen zijn, maar dan een hele bleke? En misschien 2 ook wel.

Top! dan ben ik helemaal rond! bedankt allen! Ik ga z.s.m. mijn visbestand opschonen en nieuwe huisjes zoeken voor een aantal van mijn visjes.

Kijk, zo zien we dat graag!

Deze is meer dan terecht:

ETcorhDRpcpbRMvf7Ip7Z0bPgkYwNmJp.png

ok, het is me ook nog gelukt om een fatsoenlijke foto te maken van mijn 23 cm grote meerval. Iemand die mij kan vertellen welke soort dit is?

454kqiaooov.png

Dat is een Glyptoperichthys pardalis en die word zo'n 30 CM groot.

Bedankt Buurman 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan