Wat is er nieuw

wie van de drie ?? :)

• Onderwerp starter Onderwerp starter martijn knoppers
  • Startdatum Startdatum
M

martijn knoppers

Guest
Hey all,
Ben voor m'n projectje ( gekregen 2e handse juwel rio 240) opzoek naar een nieuw buitenfilter.
Het binnenfilter, de kast van juwel zelf is er al uit en zou eventueel ook nog terug geplaatst kunnen worden, maar doe dit liever niet ivm extra ruimte voor de toekomstige bewoners.
Heb na enig zoekwerk (en rekeninghoudend met de beschikbare financiele middelen) in het woud der filters al een pre selectie gemaakt :
- Jbl Cristalprofi Greenline e901
- Tetra Ex Plus800
- Fluval 6er serie 306
Nu is mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met deze filters en mij de plussen en minnen kunnen melden zodat ik uiteindelijk een juiste beslissing kan maken

Alleen ervaring met de JBL.

Zwarte aanzuigbuis, en uitstroom. Valt minder op in de bak.
Handige aanzuighulp. Gruisloos filter, en makkelijk in onderhoud en schoonmaken.

Ik gebruik de Eheim hier in de bakken dus zou je bijna een 2217 gaan aanraden.
wellicht is die buiten het bereik qua financien.

Ik gebruik hier zowel een JBL filter als een Tetra filter (Niet dezelfde types), ik vind het beiden goede filters. Ik heb zelf niet echt een voorkeur kwa merk. Zoals Fozzy(Albert) al zei heeft de JBL zwarte aanzuigbuis en uitstroom, de Tetra heeft doorzichtige waardoor je de viezigheid welke zich vaak binnen in de buizen vormt vrij snel ziet.

Als je Eheim neemt, dan gelijk een waar al kranen op zit.
2224-2226.
Dat je die ook niet los bij moet kopen.

Neem je recente modellen, betaal je daar ook naar.

Kijk eens op Marktplaats. staan er ook wel.

Ik denk dat de Eheim net te duur zijn omdat de TS al over de financi�n praat.
Daar heeft hij misschien wel een punt Bertus.

martijn knoppers zei:
Hey all,
Ben voor m'n projectje ( gekregen 2e handse juwel rio 240) opzoek naar een nieuw buitenfilter.
Het binnenfilter, de kast van juwel zelf is er al uit en zou eventueel ook nog terug geplaatst kunnen worden, maar doe dit liever niet ivm extra ruimte voor de toekomstige bewoners.
Heb na enig zoekwerk (en rekeninghoudend met de beschikbare financiele middelen) in het woud der filters al een pre selectie gemaakt :
- Jbl Cristalprofi Greenline e901
- Tetra Ex Plus800
- Fluval 6er serie 306
Nu is mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met deze filters en mij de plussen en minnen kunnen melden zodat ik uiteindelijk een juiste beslissing kan maken

Ik weet niet wat voor bestand je in gedachten hebt? Als het een cichlidenbak gaat worden of een min of meer srukke gezeldschapsbak dan zou ik zelf voor de Tetra Ex Plus 1200 gaan. Via zooplus met de 5% korting (nieuwsbrief opgeven of code BULKBESTELLING) voor iets van 113 euro.

@ all
thnx so far
Jullie maken het er niet makkelijker op 😛

Van die drie denk ik dat je het best voor de JBL kan gaan , die heb ik zelf ook.
Maar ik zou zelf als ik een andere filter nodig heb voor een Eheim gaan , die is wel wat duurde.
De JBL filter heeft wel een paar punten die beter zou kunnen , maar verder als hij draait is het een goede filter.

Groet John

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan