Wat is er nieuw

Wie weet de naam van deze plant

• Onderwerp starter Onderwerp starter mark_17
  • Startdatum Startdatum
M

mark_17

Guest
Wie weet de naam van de plant in de foto die wel iets van waterpest weg heeft? Ik bedoel niet de Hydrocotyle leucocephala aka Braziliaanse waterklimop

2v3lc95.jpg

met dat witte worteltje?

Hahaha, dat garnalenbipsje. 😀

Maar sorry, ik heb geen antwoord op je vraag.

Staat allemaal een beetje verdrongen,he.

Fabienne,toch. waar jij al niet op let,he. :daisy:

een beetje oerwoud inderdaad maar dit verbergt de interne pomp mooi en de garnaaltjes vinden het wel prima.

Ik bedoel niet de waterpest (met de witte wortel) en ook niet de Braziliaanse waterklimop. Op de achtergrond staat dan nog 1 andere plant en die is het🙂

Een mooie bips trekt de aandacht, Bertus! 🙂

Denk dat het de plant is die de Belgen guppygras noemen,Najas nogwat maar kan me vergissen.
Zo erg met je Fabienne dat je het al warm krijgt van een strakke garnalenbips? 😉

EDIT- Najas guadalupensis

Zo erg is het (nog) niet hoor. 🙂

Heteranthera zosterifolia oftewel Sterrenkruid, lijkt het op. Die Najas guadalupensis heeft fijnere blaadjes.

Sterrenkruid

Sterrenkruid staat rechts ja.

Echter, Mark schrijft ook dat hij de waterpest niet bedoelt, maar wat hij waterpest noemt is dat volgens mij niet maar inderdaad eerder een Najas soort.

~ Ivo

Mijn excuses, ik heb mijn bril even opgepoetst. Er zijn inderdaad verschillende soorten, ik had er 1 met fijne blaadjes, maar ertussen zat
ook een stengel die er anders uit zag (het zelfde als op die foto, na nog eens goed gekeken te hebben).

Hmm ja, nu zie ik daar rechts ook nog iets tussen het sterrenkruid staan en dat zou zomaar eens een andere kunnen zijn dan links tussen de klimop. Sowieso ook rechts nog een rode lotusblad en op de voorgrond iets wat me aan een eikenbladvaren o.i.d. doet denken.

Misschien moet Mark even op het plaatje een cirkeltje tekenen om degene die hij nu wilt weten?

~ Ivo

Egeria najas misschien. Inderdaad misschien handiger ja (cirkeltje om het plantje).

Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe er zit inderdaad ook rode lotus, eikenblad varen, braziliaanse klimop,javamos, en Pogostemon Helferi. Ik heb de foto bewerkt en de plant(en) waar het omgaat omcirkeld.

_O7QxbPhGMG5XD2L8wN1adALkXy8YcdT.jpeg

Lijkt mij guppengras...Najas guadalupensis

Jones zei:
Een mooie bips trekt de aandacht, Bertus! 🙂

hahahahahah. 😉

Thanks allemaal, ik denk dat het inderdaad guppengras is.

Heteranthera zosterfolia.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan