Wie weet wat dit is en weet raad
heb al 35 jaar aquariums nooit problemen gehad heb alles wat jullie opnoemen al gedaan. belichting uren verandert, waterwaarden zijn ok filteren met silicaat, meer waterwissels, bodem stofzuigen , zelfs zwaardere pomp.Wie weet wat dit is en weet raad
ik ben geen ervaren aquarium houder maar zwammen in een aquarium heb ik nog nooit van gehoord….Naar mijn mening zijn dit zwammen en de enige oplossing is je complete inhoud weggooien, filter schoonmaken met bleek, filterinhoud weggooien, ornamenten weggooien, bodem weggooien, bak schoonmaken met bleek en dan opnieuw inrichten met nieuwe materialen
Slijmzwam komt soms eens voor in het aquarium maar hoor je niet vaak nee (op het forum zijn er wat topics over te vinden) en ik vond de vlekken op de ramen op een zwammensoort lijken dus vandaarik ben geen ervaren aquarium houder maar zwammen in een aquarium heb ik nog nooit van gehoord….
Waarom denk je aan zwammen?
Als je even vermeld wat je al gedaan hebt dan hoeven we geen onnodige tips te geven 😉heb al 35 jaar aquariums nooit problemen gehad heb alles wat jullie opnoemen al gedaan. belichting uren verandert, waterwaarden zijn ok filteren met silicaat, meer waterwissels, bodem stofzuigen , zelfs zwaardere pomp.
Ik zou alles eruit willen doen maar ben bang dat het terug zou komen daarom zou ik iemand moeten vinden die hetzelfde heeft gehad. Probleem is dat dit zelden voorkomt op internet vind men ook geen info over dit verschijnsel.
Dit is nu bijna 3 jaar bezig van 1 klein puntje 😞
Zuinig op zijn dan en je aquarium er om heen inrichten!Als het zoetwater kalkalgen zijn heb je wel iets bijzonders...
Dat had mn vader destijds ook onder op de ramen en daar had ik ook aan gedacht. Dit voelde echt hard aan als een kalklaag en dat waren niet de rode puntalgen vermoed ik.Het lijken wel kalkalgen zoals je dat in zeeaquariums ziet, alleen zijn deze niet paars.
Dacht ik ook gelijk aan! Better safe then sorry 😄Als je even vermeld wat je al gedaan hebt dan hoeven we geen onnodige tips te geven 😉
Ik ben groot fan van waterstofperoxide 😉
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.