Wat is er nieuw

Wie weet wat dit is?

Shelby31

Well-known member
Lid geworden
14 april 2020
Leeftijd
37
Wie weet wat dit is, heb net slak etende slakken opgehaald bij iemand maar deze denk drijfplantjes zitten erbij. Lijken net een soort klavertjes 3.

Bijlagen

• 51DCA3C2-756D-4410-8A90-0A9FFAEE5BC8.jpeg
    51DCA3C2-756D-4410-8A90-0A9FFAEE5BC8.jpeg
    118.8 KB · Weergaven: 149
  • 360674E0-6291-45D1-ABE2-34A24D13E079.jpeg
    360674E0-6291-45D1-ABE2-34A24D13E079.jpeg
    102 KB · Weergaven: 141
Je hebt Lemna minor mee gekregen welke bekend staat als kroos (eendenkroos), of je wilt het houden of er graag vanaf, als je het houdt zal het zich snel vermenigvuldigen en kan een plaag worden, er van af komen is dan erg lastig en vergt een lange adem, dus gelijk eruit halen en de eerste week goed blijven controleren.

https://www.aquainfo.nl/artikel/lemna-minor-kroos/

dank je wel voor t snelle antwoord..?
Dus kun je beter niet in je aquarium hebben

Sommigen vinden het mooi maar ik vindt het ook onkruid en zou het zsm weghalen en dagelijks controleren of er nog stukjes achter zijn gebleven.

Heb het gelijk weggegooid. Bedankt!

Het is wel een ideale nitraatvreter hoor! Het kan wat woekeren maar goed eenmaal per week ofzo met een schepnetje een berg eruit vissen is ook het werk niet. Ik heb zelf meestal het kleine vlotvarentje die is wat meer beheersbaar maar drijfplanten hebben zeker nut in een aquarium en zorgen voor een stabiel geheel.

Het is een makkelijk drijfplantje voor als je geen wortels wil zien of als je licht vlak boven het oppervlak hangt (grotere planten gaan daar dan aan verbranden enzo). En een delicatesse voor sommige maanvissen haha. Maar het gaat inderdaad erg woekeren en omdat de blaadjes zo klein zijn en makkelijk aan dingen blijven haken kan het een uitdaging zijn om er helemaal vanaf te komen.

Heb het gelijk weggegooid. Bedankt!

Ik zou morgen goed controleren want het zou uniek zijn als je nergens meer een blaadje hebt drijven. En een blaadje is heel snel een halve bak vol :DD :DD 😉

Ik zou morgen goed controleren want het zou uniek zijn als je nergens meer een blaadje hebt drijven. En een blaadje is heel snel een halve bak vol :DD :DD 😉
Het is eigenlijk een beetje zoals Jij John, we proberen je ook steeds weg te pesten maar elke keer kijk ik morgen maar helaas ben je er nog 😀 :DD :DD :DD

OT: Het is indd net wat Daniel zegt. je kan het houden, vreten lekker je nitraat op en elke week even met een schepnet erdoorheen of 2x. dat je het in toom houdt, Of je houdt het weg.

Je kan het ook mooi boven water kweken op een stuk vochtig hout.
Voorwaarde het hout en het plantje moet vochtig blijven. Bijvoorbeeld in je lichtkap.
Je krijgt dan na drie weken een prachtig plantje cast op het hout waarin niemand meer eendenkroos kan ontdekken.
Vooral in een terrarium kan dit heel fraai worden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan