Wie weet wat dit is?

K

Koenders

Guest
Hallo,

weet iemand of dit een algensoort is? Het zijn steeds van die klonten die ineens gaan drijven. Ook zit het op mijn waterpest waardoor ze minder groeien. Regelmatig schep ik dit van de bodem en het wateroppervlak af. Ik heb een foto bijgevoegd ter verduidelijking. Als jullie ideeën hebben hoe ik dit kan oplossen graag.

groeten
Carlo
 

Bijlagen

  • Alg.jpg
    Alg.jpg
    112.5 KB · Weergaven: 87
Niet echt duidelijk maar kan het iets van mos zijn?
 
Dit is een vijver gok ik? Of een aquarium buiten.
Is volgens mij idd alg.
 
Ik denk alg in combinatie met biogene ontkalking.
 
Aan welke alg denken jullie dan want de vorm komt me niet bekend voor op de foto.
 
Weet niet wat voor soort dit is maar denk het te herkennen. Ouders hebben jarenlang grote vijver gehad en daar dreef deze smurrie ook regelmatig in.
 
Krijg je dit niet wanneer er te weinig beweging aan het wateroppervlak is? want ik heb dit ook wel is vaker gezien volgens mij
 
Deze zooi had ik ook op mijn anubis groeien en op mijn javavarens. Je kan het eraf krabben en de vissen zijn er dol op. Heel maf, nog nooit gezien. Soort van korst-alg
 
Hallo, bedankt voor jullie reacties. Bij aanraking valt het uit elkaar. Het onstaat ook bij de uitstort van het filter dus ook bij beweging. En het is inderdaad een vijver. Zal ik wat meer foto's sturen?
 
Terug
Bovenaan