Wat is er nieuw

Wie weet welk aquarium dit is?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Susanne
  • Startdatum Startdatum
S

Susanne

Guest
Ik zag op marktplaats een leuk aquarium, maar helaas had de eigenaar geen bon meer en wist deze persoon ook niet welk aquarium het was (ook geen merk). Toen ik door vroeg kreeg ik geen reactie meer. Ik hoop dat iemand van jullie weet welk aquarium het is.

Hier een foto:

F3iEu-kcNoxNXHQbk_0t8n0I7kFqWPJI.jpeg

Fijn dat jij je mening geeft Bertus, maar dat is geen antwoord op m'n vraag.

Ik ken het model zo ook niet hoor. Kijk anders eens via google op 40cm aquarium.
Ik denk dat Bertus ook probeert om aan te geven welke maat je bak heeft en niet zozeer welk type 😉

Ok�. Heb uiteraard al op Google gezocht, maar zie hem nergens...

Dat voegt niks toe, daar staat ook niet welke bak het precies is en de eigenaar weet dat ook niet. Het is trouwens een 50 cm aquarium, dat is het enige dat degene die hem verkoopt (is niet de eigenaar) uiteraard kon opmeten.

Het gaat ook niet om het formaat, maar om de afwerking, ik houd namelijk van platte deksels en die zijn er helaas niet veel.

Eigenlijk wilde ik een formaat Superfish Aqua 60/65, maar van de nieuwe versie vind ik de deksel echt heel erg lelijk. Zoek iets met een platte deksel voor ook nog een leuke prijs, dus niet a la Dennerle.

Als je een platte deksel wil kun je de Expert van Juwel nemen en die heeft ook led. Ik heb hem in 30 liter.

Die ken ik John en is inderdaad een mooie bak, maar toch weer aardig aan de prijs en tweedehands wordt hij weinig aangeboden...

het is volgens mijn een expert 30 zo te zien op de foto.
deze is leverbaar in 3 kleuren, wit, zwart en grijs.
2e hands is zo'n bak met filter en verwarming �30,- waard naar mijn idee.
Succes met kopen.

ikbenFrits zei:
het is volgens mijn een expert 30 zo te zien op de foto.
deze is leverbaar in 3 kleuren, wit, zwart en grijs.
2e hands is zo'n bak met filter en verwarming �30,- waard naar mijn idee.
Succes met kopen.

Die is het zeker niet, die deksel ziet er heel anders uit. Zie ook geen merk omdat er allemaal spullen voor staan.

Susanne zei:
Dat voegt niks toe, daar staat ook niet welke bak het precies is en de eigenaar weet dat ook niet. Het is trouwens een 50 cm aquarium, dat is het enige dat degene die hem verkoopt (is niet de eigenaar) uiteraard kon opmeten.

Het gaat ook niet om het formaat, maar om de afwerking, ik houd namelijk van platte deksels en die zijn er helaas niet veel.

Eigenlijk wilde ik een formaat Superfish Aqua 60/65, maar van de nieuwe versie vind ik de deksel echt heel erg lelijk. Zoek iets met een platte deksel voor ook nog een leuke prijs, dus niet a la Dennerle.

Die is geen 50 cm.

Kan ik nog wel vertellen.

Zo ziet hij er inderdaad niet uit, maar dat is wat de verkoper mij verteld heeft.

Is dat niet zo'n oude type tetra 20/30 bakje?
Lijkt mij ook geen 50 trouwens, als je vergelijkt met dat doosje van die binnenfilters.

De Expert is het zeker niet want die heb ik hier staan. Ik heb de 20L van Tetra gehad maar die had een iets bolle deksel.

Tetra heeft inderdaad een bolle deksel... Nou ja, vrees dat ik er niet achter zal komen dan. Maar volgens diegene is hij nieuw en net pas gekocht, maar toch niet opgestart. Maar er is geen bon meer, dus vind dat dan toch wel verdacht. Al ziet hij er inderdaad wel nieuw uit.

Zou het iets van Tetra zijn? Ik vraag dit omdat deze persoon veel producten van Tetra voor z'n aquarium heeft staan...
Maar het kan natuurlijk ook een, niet actueel exemplaar zijn. Maakt het zoeken wel moeilijk.

Groet,
Ben.

Lijkt wel mijn aquafish (oudere type), maar zou wel raar zijn als aquafish een aquarium levert met tetra boekjes en onderdelen..

Volgens mij is die van die Chloe er een met een beetje een bolle deksel. Die heb ik ook gehad van Tetra.

Susanne zei:
Tetra heeft inderdaad een bolle deksel... Nou ja, vrees dat ik er niet achter zal komen dan. Maar volgens diegene is hij nieuw en net pas gekocht, maar toch niet opgestart. Maar er is geen bon meer, dus vind dat dan toch wel verdacht. Al ziet hij er inderdaad wel nieuw uit.

Ik heb ook wel via MP gekocht en bekijk de bak goed op de naden en krassen. Eventueel kun je vragen of ze hem willen vullen voor je. Het blijft een gok maar in de regel gaat het wel goed is mijn ervaring.

Helaas zie ik hem toch ook niet als ik zoek op TetraTec Art, zal zoeken naar een naald in een hooiberg ben ik bang...

Maar iedereen bedankt voor het mee zoeken en als iemand hem toch nog vindt dan hoor ik het graag!

Susanne zei:
Ik zag op marktplaats een leuk aquarium, maar helaas had de eigenaar geen bon meer en wist deze persoon ook niet welk aquarium het was (ook geen merk). Toen ik door vroeg kreeg ik geen reactie meer. Ik hoop dat iemand van jullie weet welk aquarium het is.

Hier een foto:

36IpvLIPq8OayVugZu0Z10E8npP-oqup.jpeg

Alle accesoires zijn van Tetra, zou het ook geen bak kunnen zijn van Tetra?
Maar dan zou dit wel op de bak moeten staan...

Als ik die van HS zo bekijk dan is die toch een beetje bol als je goed kijkt bij de kap en die hier op de foto lijkt me helemaal vlak.
Misschien verkijk ik me maar ook bij die Tico heb ik wel mijn twijfels nog. Dus ik kan me de twijfels van Susanne goed voorstellen.

Ik begrijp de twijfel, maar ben steeds zekerder van mijn zaak. De bak op de foto lijkt mij zeker niet vlak, hoewel hij vlakker lijkt dan de link die ik stuurde. Maar dat kan ook aan de vormgeving/foto liggen.

En elk randje en ribbeltje lijkt overeen te komen. Ik vond nog ergens een foto van een HS aqua, met een beter vergelijkbare inkijk:

dpbPaAsWeyij4aRYfyp0MGy26vaTXD-h.jpeg

Ik vind dit een leuke zoektocht, maar was je nog wel ge�nteresseerd als we denken dat de kap bol is?

P.S. Ik heb meestal geen idee in het 'raad de vis' topic. Ik wil deze dus graag winnen :juggle:

Ik heb liever een platte kap, maar ga wel eens kijken of ze hier bij de lfs de Tico hebben, dan kan ik bekijken hoe ik hem in het echt vindt. Op de laatste foto lijkt hij er inderdaad wel verdacht veel op.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan