Wat is er nieuw

Wie weet welk visje dit is?

• Onderwerp starter Onderwerp starter aad
  • Startdatum Startdatum
A

aad

Guest
Deze week zag ik dit visje steeds langs zwemmen in de Maas (R'dam). Ik heb er meerdere foto's en video van gemaakt. Ik ben erg benieuwd wat voor een visje dit is, ik kan het namelijk niet goed herkennen. Het visje heeft een soort van blauwachtig opaal glans. Graag uw kennis over deze! Groet, Aad.

IMG_20190305_153339.jpg

Een blauwe haring zou ik denken:S😀😉

Het zou een Vetje kunnen zijn. Maar 100% zeker ben ik niet.

Geen idee, maar wel een gave foto! Waarvandaan heb je de foto genomen?

Haha, ja, dat had ik gezien, maar wat voor boot? Aangezien de ruit onderwater zit. 😀

Die heb ik genomen vanuit de sportclub "health city'' (op de Boompjes) op de onderste verdieping. Als het hoog water is, klotst het water tegen de ramen. Een soort aquarium effect, wel erg mooi altijd! Maar grote vissen nog niet gezien ;-)

Het is volgens mij ook geen Vetje....Een Fint?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker!

Die heb ik genomen vanuit de sportclub "health city'' (op de Boompjes) op de onderste verdieping. Als het hoog water is, klotst het water tegen de ramen. Een soort aquarium effect, wel erg mooi altijd! Maar grote vissen nog niet gezien ;-)
Gaaf, voor ons visliefhebbers een leuk uitzicht kan ik me zo voorstellen. Wachten op wat er voorbij komt zwemmen. Of er al iets voorbij komt zwemmen hihi.

Gaaf! Ik zou dus niet sporten, maar gewoon voor het raam gaan zitten. Misschien een paar hometrainers voor het raam zetten dan maar. 😀

Voor de rest moest ik aan sprotjes denken: https://www.sportvisserijnederland.nl/vis-water/vissoorten/94/sprot.html

Vind dit de perfecte setting voor een serie waar er ineens een lichaam voor het raam opduikt :sorry:
Leuk visje trouwens geen idee wat het is.

Ja, zou een mooie filmsetting kunnen zijn. Wel toevallig dat een paar weken geleden iemand van de leiding met Reinout Oerlemans binnen lopen en die ramen bekeken.....dus wie weet?

Ik neig naar een Fint of Elft maar foto is niet echt duidelijk.
Maar de rug vin lijkt groter en meer naar achter geplaatst.
Dus ik weet het niet zeker, heb er een aantal gevangen. Ff kijken of ik nog een duidelijke foto heb. Had het zwarte stippen?

Ik denk geen sprot, want het heeft geen vin onder zijn/haar buik....Wel heb ik nog een andere foto.....

IMG_20190305_153203__01__01.jpg

is het niet een alver? kleine roofblei zou ook goed kunnen

Ok, vanwege dat vinnetje inderdaad geen sprot, ook de roofblei niet, maar de alver lijkt best inderdaad!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan