Aquatin
Well-known member
Ik heb, tenminste dat meende ik en was de bedoeling, 6 goldenspot garnalen (Tenuipedium palaemonoides) gekocht, deze heb ik vaker gehad, dus weet hoe ze er qua bouw en kleur uitzien, maar in de winkel lijken ze altijd veel bleker, was er van overtuigd dat ik ze eindelijk weer gevonden had, maar nu ze eenmaal in mijn aquarium zitten en wat meer op kleur komen denk ik eigenlijk dat ik hele andere garnalen heb meegekregen, mis de stippen op de rug, veel grauwere kleur.
Baal natuurlijk als een stekker, want als dit de garnaal is dat ik denk dat het is, weet ik niet of ik deze wel wil houden, die eten volgens mij nog wel eens een garnaaltje of klein visje en ze waren ook nog niet eens zo goedkoop. Heb ook het idee dat ze wat agressiever zijn, maar ja kan natuurlijk ook in de war zijn omdat ze nog klein(er) zijn, ze zijn zo'n 3/4 cm.
Maar goed, hier de foto's over de betreffende garnaal:
En als laatste de duidelijkste foto
En nog even als ter verduidelijking een foto van ��n van de 'echte' goldenspot die ik zelf heb gehad
Wie o wie kan mij helpen en weet wat garnaal ik nu echt heb gekocht? Toch de goldenspot, maar moet hij nog groeien en op kleur met stippen komen (wat ik dus zelf niet denk) of toch een andere soort en welke?
Heb zelf het bange vermoeden dat het de Macrobrachium lanchesteri is.
Edit: Typfout verbeterd en wat bijgevoegd.
Baal natuurlijk als een stekker, want als dit de garnaal is dat ik denk dat het is, weet ik niet of ik deze wel wil houden, die eten volgens mij nog wel eens een garnaaltje of klein visje en ze waren ook nog niet eens zo goedkoop. Heb ook het idee dat ze wat agressiever zijn, maar ja kan natuurlijk ook in de war zijn omdat ze nog klein(er) zijn, ze zijn zo'n 3/4 cm.
Maar goed, hier de foto's over de betreffende garnaal:
En als laatste de duidelijkste foto
En nog even als ter verduidelijking een foto van ��n van de 'echte' goldenspot die ik zelf heb gehad
Wie o wie kan mij helpen en weet wat garnaal ik nu echt heb gekocht? Toch de goldenspot, maar moet hij nog groeien en op kleur met stippen komen (wat ik dus zelf niet denk) of toch een andere soort en welke?
Heb zelf het bange vermoeden dat het de Macrobrachium lanchesteri is.
Edit: Typfout verbeterd en wat bijgevoegd.