Wiener smaragd DS guppen


Schitterende vissen šŸ‘. Vooral in het 2de filmpje is goed de iriserende glans te zien aan het wateroppervlak in hun staartwortel en staart zelf.
 
hele mooie en geweldig met die staart, echt apart die heb je zo gekocht Stanovic ?
 
En ik zag op het tweede filmpje wel mooie dikke hoogzwangere vrouwtjes, klopt dat?
Hoeveel guppen heb je ongeveer op hoeveel liter water Stanovic?
 
Ja, jemig...
Zo kom ik nooit van mijn liefde voor guppen af.
Je wordt bedankt met je filmpje.:DD

:sorry:





:stop:
 
Schitterend zeg! Waar staat DS voor in de naam?
 
Mooie vissen Stan.
Dank je, John...
Schitterende vissen šŸ‘. Vooral in het 2de filmpje is goed de iriserende glans te zien aan het wateroppervlak in hun staartwortel en staart zelf.
Onderling zit er verschil tussen de individuele mannen. Bij een wiener smaragdgup dient in ieder geval wat groen aanwezig te zijn bij de staartwortel van de man. En wat meander-aftekening op het lijf (doorgaans op de borst- of schouderpartij).
hele mooie en geweldig met die staart, echt apart die heb je zo gekocht Stanovic ?
Ik hou ze al een redelijk aantal jaren. Heb toen een paar stuks gekocht en in de tussentijd vers bloed erbij gezet. De wiener smaragdgup is al een vrij oude sierstam met verscheidene vinvormen. Je zult ze niet in de winkel aantreffen.
En ik zag op het tweede filmpje wel mooie dikke hoogzwangere vrouwtjes, klopt dat?
Hoeveel guppen heb je ongeveer op hoeveel liter water Stanovic?
Ja, als de vrouwen van deze stam zwanger zijn, dan worden ze in de regel "goed" zwanger. Het aantal guppen op 1 liter water verschilt bij mij per bak. Doch dat geldt tevens voor de bakken met andersoortige levendbarenden. Bij kweekbakken is dat anders als bij bakken voor het aanzien. Bij kweekbakken heb je ook meer doorloop van het aantal vissen i.v.m. afname richting consument, winkel of groothandel. Daarbij kan niet ieder vissoort gelijk gesteld worden per liter water. Domweg omdat er soorten zijn die beter af zijn in een ruimere bak danwel in een kleinere bak om ze te triggeren zich voort te gaan planten. Nu kan dat voor de leek wat raar overkomen als ik dat stel bij levendbarenden. Maar goed, ik richt mij al jaren op de minder gangbare soorten. En daar gaat een snelle en veelvuldige reproductie niet altijd om de hoek kijken. Dus die komen dan met een handleiding. En wat guppen betreft, er zijn ook gupsoorten die totaal niet als beginnersvis betiteld kunnen worden. Hetgeen ook geldt voor een serieus aantal aan andersoortige levendbarenden. Het wordt vaak gegeneraliseerd dat levendbarende tandkarpers konijnen in het water zijn. Dat geldt eigenlijk voor de meer gangbare commerciƫle varianten. Serieuze kenners van levendbarende tandkarpers weten dat dat zeer zekers niet geldt voor alle levendbarende tandkarpers. Deze opmerking is ƩƩn van de kernpunten die ik als rode draad aanhaal op mijn eigen website over levendbarenden.
Ja, jemig...
Zo kom ik nooit van mijn liefde voor guppen af.
Je wordt bedankt met je filmpje.:DD

:sorry:





:stop:
Sorry...! Niet slaan...! šŸ˜
1661099008657.png

Schitterend zeg! Waar staat DS voor in de naam?
Dank je. DS staat voor "double sword". In de guppenwereld (eigenlijk in het hoger segment) worden met grote mate bepaalde namen afgekort. Wat je bijvoorbeeld ook vaak ziet is "HB". Dat staat dan voor half black, om maar weer een voorbeeld bij de hand te nemen.
 
Dank je. DS staat voor "double sword". In de guppenwereld (eigenlijk in het hoger segment) worden met grote mate bepaalde namen afgekort. Wat je bijvoorbeeld ook vaak ziet is "HB". Dat staat dan voor half black, om maar weer een voorbeeld bij de hand te nemen.
Ach zo, nou hoef ik mijn hoofd er niet mere over te breken.
Hoeveel soorten en bakken heb je? VĆ©Ć©l denk ik want jouw hobby is groots :)
 
Ach zo, nou hoef ik mijn hoofd er niet mere over te breken.
Hoeveel soorten en bakken heb je? VĆ©Ć©l denk ik want jouw hobby is groots :)
Ik heb binnen zo'n 80 bakken en buiten 10 bakken buiten. En extra bakken in de kast (you never know what will happen...)
 
bedankt voor jou goede uitleg Stanovic, ik begrijp wat je bedoelt, jij hebt dus een zuivere ras soort.
En als ik je goed begrijp ben je dus tevens kweker en verkoper van deze Guppen soort, de DS. :)
 
Dit overtreft al mijn verwachtingen!
En ik heb een tijdje geleden al wat gereduceerd.
Ik kweek op soort aan levendbarenden. En het merendeel is gericht op minder gangbare soorten. Waaronder een reeks wildvormen.
bedankt voor jou goede uitleg Stanovic, ik begrijp wat je bedoelt, jij hebt dus een zuivere ras soort.
En als ik je goed begrijp ben je dus tevens kweker en verkoper van deze Guppen soort, de DS. :)
Ik richt mij feitelijk op zuivere soorten. Maar alles wat niet voldoende voldoet (kunnen best hele mooie exemplaren zijn hoor) aan mijn eisen gaan de mixbak in. Ik sta tevens al jaren op relevante beurzen en verdere aangelegenheden waar ik ze aanbied. En ik heb het nodige aan keurwerk gedaan binnen Nederland en Duitsland op het gebied van levendbarenden.

Anders kijk ff op mijn website (is niet commercieel maar informatief en het is in het Engels opgezet vanwege mijn internationale netwerk). De website staat vermeld op mijn profiel hierzo. Grtjs.
 
Dankjewel Stanovic, ik ga je profiel nalezen :)
 
En ik heb een tijdje geleden al wat gereduceerd.
Ik kweek op soort aan levendbarenden. En het merendeel is gericht op minder gangbare soorten. Waaronder een reeks wildvormen.
Daar heb je toch een dagtaak aan joh. Petje af met al dat onderhoud.
Menige zaak heeft minder bakken beschikbaar dan jij nu hebt :DD
 
Daar heb je toch een dagtaak aan joh. Petje af met al dat onderhoud.
Menige zaak heeft minder bakken beschikbaar dan jij nu hebt :DD
Nou, dat onderhoud valt echt mee hoor. Ik hou het zoveel mogelijk basic en praktisch voor mezelf. Feitelijk op dezelfde manier hoe ik dat al jaren doe, zoals het me vroeger is aangeleerd door mijn ouders die er in de jaren '60 mee zijn begonnen. Ik ben ook niet iemand die meeloopt met de huidige stellingen hoe men de aquaristiek moet beoefenen. Ben nog van de oude stempel wat dat betreft. Vroeger ging het ook goed en werd er niet zoveel geklaagd over de problematieken die de hobby tegenwoordig ogenschijnlijk met zich mee brengt. Dus als het vroeger goed werkte, waarom heden ten dage dan niet meer...? Ik ben er absoluut niet 24/7 mee bezig. Ik hou nog genoeg tijd over voor een sociaal leven en andere zaken.
Als je tegenwoordig op veel fora kijkt dan lijkt het wel alsof er van alles moet gebeuren om een aquarium met vissen goed en gezond te houden. Dat terwijl het hier gewoon op rolletjes loopt zonder al die heisa die als advies naar buiten wordt gebracht. Men moet gewoon niet al te moeilijk denken. Denk ook wel dat mede het gegeven dat ikzelf een aantal keren in endemische gebieden ben geweest om wat wij als aquariumvissen betiltelen te gaan observeren in het de vrije natuur, dat ik dat mee heb genomen in mijn werkwijze binnen de aquaristiek.
 
Mooie vissen!
Kom zeker bij Vivarium bij je stand kijken.
Heb 2 mooie bakjes indraaien voor 2 mooie soorten guppen/endlers. ;)
 

Terug
Bovenaan