Wil beginnen met co2


S

Spukky

Guest
Hoy iedereen, ons bakje staat nu een paar weekjes, alles gaat goed maar we hebben toch wel een CO2 tekort.
Nu wilde ik eerst een klein bio CO2 setje zelf maken.
Maar na wat opzoeken lijkt een gewoon CO2 setje toch een betere optie.
Ik kwam deze tegen, is dit een leuk setje voor ons bakje (125liter):
http://aquabilzen.ccvshop.be/CO2-SYSTEEM-DELUXE
 
als je er toch wil voor gaan, koop dan een degelijke set met hervulbare fles, je hebt er daarna jaren plezier aan!
 
Er zit ook wel een aansluiting voor hervulbare fles bij.
Dus deze kan ik later nog bijkopen natuurlijk.

Beetje kijken naar de prijzen van setjes en hervulbare flessen lijkt me dit setje toch wel een mooi begin.

Mij als leek lijkt alles in de set (co2 fles even buiten beschouwing gelaten) best degelijk, of niet?

En dit kunnen we gewoon meenemen bij de locale aquarium winkel, ook best een plus.
 
Ik heb identiek dezelfde van aqua bilzen. Nog maar een 3 tal weken in gebruik. Is een volledig setje. Je moet er alleen nog een terugslagklep bij nemen. Je hebt er van 2€,dat is plastiek en je hebt er van 11€,dat is metaal omhulsel. En die diffusor heb ik vervangen door jbl pro flora direct. Heb je niets extra's in bak zitten
.
20170304_125642.jpg
 
Die wegwerp flesjes van 500gr kosten bij aqua bilzen nog geen 18€. Ik heb mij ondertussen een 7kg fles aangeschaft,waarborg=65€+15€vulling=80€, fles leeg wissel ik ze om en kost mij dan 15€. Breng ik fles terug,krijg ik 65€ terug.niet slecht hè.
 
Zelf denk ik dat je beter alles in een keer kan aanschaffen omdat er los bijkopen later vaak weer duurder is. Maar dat is de keuze die jij moet maken natuurlijk;)

De set van Veldhuis is maar iets duurder dan die jij aangaf namelijk.
 
Het probleem in België is dat je ze bijna nergens kan vullen en als je die kan vullen ben je de fles 2 weken kwijt.ben je al bijna verplicht om een tweede fles aan te kopen,dat wordt al een duur grapje hè. En die moet je zelf laten keuren om de 5 jaar=55€ om te keuren. Met waarborg fles heb je dit allemaal niet. Is veel goed koper
 
Het voordeligste blijft flessen met waarborg/statiegeld,betaal je uiteindelijk alleen maar het vullen. Geen aankoop fles,geen keuring,alleen de vulling.
 
Het voordeligste blijft flessen met waarborg/statiegeld,betaal je uiteindelijk alleen maar het vullen. Geen aankoop fles,geen keuring,alleen de vulling.
Hoy Peter, ik zou best wat meer info willen over waar jij je fles met waarborg haalt en deze omwisselt.
Dit lijkt me een zeer goed idee.
 
Ik heb die bij Ilba gehaald(okta+ tankstation ). Op Rijksweg 151,3650 Dilsen-stokkem. Zal bewijs bijvoegen en mijn installatie van aqua bilzen
20170310_153445.jpg
20170310_152919.jpg
 
Mooi dat je al een fles hebt kunnen regelen. Ik denk dat we in ons land dan wat meer mogelijkheden hebben om te vullen:)
 
Het probleem in België is dat je ze bijna nergens kan vullen en als je die kan vullen ben je de fles 2 weken kwijt.ben je al bijna verplicht om een tweede fles aan te kopen,dat wordt al een duur grapje hè. En die moet je zelf laten keuren om de 5 jaar=55€ om te keuren. Met waarborg fles heb je dit allemaal niet. Is veel goed koper
Kijk, in Belgie denken ze; CO2 rechten zijn duur, we moeten zo min mogelijk CO2 in ons land, krijgen we geen gezeur van Brussel....

;););)
 
Ik heb nu de set in mijn openingspost gekocht.
Heb ervoor gekozen omdat dit me toch een mooie set lijkt en ook om de lokale winkel hier te steunen, krijg er super advies en ze doen heel veel moeite voor hun klanten.

De co2 fles is eigenlijk net te groot om mooi rechtop in mijn kast te staan. Heb hem nu in een doos staan, staat hij schuin in, kan ik nog goed aan de meters en ventielen.
Nu rustig de bellen aan het bijstellen, zit met een 125 liter bak, denk best laag beginnen, zo een 25/30 per minuut en dan kijken wat dat geeft.
 
De co2 fles is eigenlijk net te groot om mooi rechtop in mijn kast te staan. Heb hem nu in een doos staan, staat hij schuin in,
Niet té schuin mag ik hopen?
De combinatie (volle) CO2 fles en schuin is namelijk helemaal niet ideaal...
 
De wegwerp fles die bij de set zat. (Zie OP)
 
Co2 set staat nu trouwens uit.
Wat zitten puzzelen in de kast en ga een legger een half cirkel uitzagen. Dan kan de fles mooi in de kast rechtop vanachter in kast, daarna legger er terug in en past mooi.
Morgen wipzaagje lenen dan kan ik het in orde maken.
 
Co2 set staat nu trouwens uit.
Wat zitten puzzelen in de kast en ga een legger een half cirkel uitzagen. Dan kan de fles mooi in de kast rechtop vanachter in kast, daarna legger er terug in en past mooi.
Morgen wipzaagje lenen dan kan ik het in orde maken.
:thumbs:
 

Terug
Bovenaan