Wat is er nieuw

Wil ik deze slak?

GarField

Well-known member
Lid geworden
1 oktober 2024
Leeftijd
55
slak.jpgAfbeelding 6b348060.jpg

Deze zaten bij drijfplantjes die ik net gehaald heb.

Houden of niet?

ik wil in de grote alleen appelslakken. torenslakken misschien als dat kan met corydoras en zand. Een leuke sierslak is verder niet erg maar als het een plaag wordt wil ik het niet.
Lees regelmatig horrorverhalen hoe kom ik van mijn slakken af.
posthoorn bv wil ik zeer zeker niet .. dat was een drama bij mijn vriendin destijds.

Volgens mij zijn dat puntige blaashoornslakjes Ik heb er geen positieve ervaringen mee en zag ze als een plaag door hun explosieve voortplanting. Veel voedingsstoffen dragen daar ook aan bij....
Ze zijn tweeslachtig, dus zelfbevruchtend.... Naast de zichtbare slakjes kunnen er aan je nieuwe planten overigens ook eitjes zitten...

ja ik heb alles even in het water en morgen afspoelen.

Ik druk ze plat voor me guppies en corydoras.
Of het nou flagelaten verspreiders waren dat weet ik niet meer.

Ik heb slakken in het opkweekbakje van de corydoras en de elliotti's, zowel blaashoornslakken als posthoorns. Daar doen ze uiterst nuttig werk door het gemorste voer op te ruimen. De volwassen exemplaren doe ik in één van de twee grote bakken en dan zie ik ze niet meer terug.
Of je slakken een plaag laat worden, ligt aan jezelf. Bij een voeroverschot gaan slakken zich (explosief) vermeerderen, maar als er geen of nauwelijks voer blijft liggen, gaat dat niet zo snel mis.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan