S
Sanneke80
Guest
Gisteren heb ik al mijn bakjes maar eens getest op de waterwaarden en daar kwamen nogal verrassende dingen uit.
Kleine omschrijving van de bakjes:
King Kong:
30 cm quarantaine bakje en deze gaan straks naar de SF Expert30, laagje zand, paar plantjes en gewoon water gemixt met wat osmose water, 14 King Kong Garnaaltjes, waarvan één vrouwtje met eitjes
SF Expert 30:
40 cm, ph verlagende bodem, drakenstenen en wat mos
SF Home 60:
56 cm. bruin zand, wat spiderwood, planten en mos, groepje Corydoras Arcuatus en minimaal 100 orange sakura garnalen
Juwel Primo 70:
60 cm, bruin zand, wat kienhout, een steen, planten, groepjes Corydoras Similis en Axelrodi, paar jonge caca's en 25 red sakura
Juwel Rio 125:
80 cm, filterzandbodem, veel planten en vissen, voeding profito en easy carbo
White Pearl:
40 cm, zwart zand, heel donker hout wat veel afgeeft, wat mos en 40 jonge white pearls
Citroen:
40 cm, mix zand, veel steen, wat plantjes en min. 160 citroentjes
Keuken:
40 cm, dun laagje ph-verlagende bodem, paar plantjes
Ik wilde nog de O2 meten maar toen was ik moe getest 😀
Waar ik het meest van geschrokken ben zijn twee waarden, namelijk de Ph van de King Kong en van de Rio 125.
Vraag 1)
Kunnen jullie eens met me meekijken en denken of de overige waarden een beetje goed/normaal zijn?
Voor de King Kong garnalen heb ik een speciaal aquarium gemaakt met ph verlagende bodem, maar in hun quarantaine bakje lijken ze het ook goed te doen, zelfs eentje zwanger. Maar voor de langere termijn wellicht wel beter om de waterwaarden beter op hen af te stemmen.
Het verschil met hun nieuwe bak de SF Expert 30 is enorm groot.
Vraag 2)
Hoe kan ik ze nu langzaam laten wennen aan deze waarden (als die goed zijn)?
Kleine omschrijving van de bakjes:
King Kong:
30 cm quarantaine bakje en deze gaan straks naar de SF Expert30, laagje zand, paar plantjes en gewoon water gemixt met wat osmose water, 14 King Kong Garnaaltjes, waarvan één vrouwtje met eitjes
SF Expert 30:
40 cm, ph verlagende bodem, drakenstenen en wat mos
SF Home 60:
56 cm. bruin zand, wat spiderwood, planten en mos, groepje Corydoras Arcuatus en minimaal 100 orange sakura garnalen
Juwel Primo 70:
60 cm, bruin zand, wat kienhout, een steen, planten, groepjes Corydoras Similis en Axelrodi, paar jonge caca's en 25 red sakura
Juwel Rio 125:
80 cm, filterzandbodem, veel planten en vissen, voeding profito en easy carbo
White Pearl:
40 cm, zwart zand, heel donker hout wat veel afgeeft, wat mos en 40 jonge white pearls
Citroen:
40 cm, mix zand, veel steen, wat plantjes en min. 160 citroentjes
Keuken:
40 cm, dun laagje ph-verlagende bodem, paar plantjes
Ik wilde nog de O2 meten maar toen was ik moe getest 😀
Waar ik het meest van geschrokken ben zijn twee waarden, namelijk de Ph van de King Kong en van de Rio 125.
Vraag 1)
Kunnen jullie eens met me meekijken en denken of de overige waarden een beetje goed/normaal zijn?
Voor de King Kong garnalen heb ik een speciaal aquarium gemaakt met ph verlagende bodem, maar in hun quarantaine bakje lijken ze het ook goed te doen, zelfs eentje zwanger. Maar voor de langere termijn wellicht wel beter om de waterwaarden beter op hen af te stemmen.
Het verschil met hun nieuwe bak de SF Expert 30 is enorm groot.
Vraag 2)
Hoe kan ik ze nu langzaam laten wennen aan deze waarden (als die goed zijn)?