Wat is er nieuw

Wimpelaal in aquarium...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Floris123
  • Startdatum Startdatum
F

Floris123

Guest
Even een vraag, wimpelaal in gevangenschap lijkt niet te baren, van wat ik heb kunnen lezen. Klopt dit?

Ik heb een dame en een heer, maar ik vermoed een evt. Zwangerschap van haar. Indien iets bekend of link lees ik het graag, vooral hoe te herkennen etc. Levend baren? Enz enz.

Ps 120 liter aquarium voor degene die het alvast afvraagt. 😀


Heel erg veel dank alvast. :thumbs:


Groetjes


Floris
 
Kijk eens op Google. Kweken met wimpelaal.

Wimpelaal kweken

Het geslachtsonderscheid is vrij gemakkelijk vast te stellen. Mannelijke exemplaren hebben 12 tot 14 rugvinnen die zich achter op het lichaam bevinden en vrouwtjes hebben er 9 tot 10. De anaalvin van het mannetje zwelt op als ze in paarstemming komen. De Wimpelaal is in aquaria nog niet gekweekt al zijn er exemplaren die eieren hebben gelegd.
 
Hoi bertus,

Dank voor je reactie. Man en vrouw onderscheid had ik al uit elkaar kunnen houden.
We gaan het wel zien verder.


Hier mag dan een slotje op.
 
Zomaar een slotje op een topic leggen doet met niet snel, deze zal wel naar onderen zakken als men geen antwoorden meer geeft.
Trouwens, je vraag staat denk ik nog open, niet? 🙂
 
Daarom zal ik ook nog maar een antwoord geven. Een wimpelaal zal nooit baren, ook niet in de vrije natuur, de eieren worden in het water afgezet en buiten het lichaam bevrucht

PS

Een aquarium van 120 liter is toch wel erg klein voor een vis die ruim 40 cm kan worden. En let op : Hij lust alles wat in zijn bek past en dat wordt steeds meer naarmate hij groter wordt
 
Uhh eerlijkheids halve ja en ja.
Antwoord was niet geheel beantwoord, maar wel een bevestiging in combinatie met wat ik al wel had gegoogled.

En ja 120 liter is weinig. Echter ijn we zoekende naar een bak van rond de 2 meter en zijn we bewust hoe groot deze lieve beestjes kunnen worden.
Dus nu zijn ze nog... "Klein" maar dat is ook de bak.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan