Wat is er nieuw

Wimpergekko+dendrobates gaat dit goed

Reptile/Fish lover

Active member
Lid geworden
16 juli 2023
Leeftijd
14
Hallo ik ga een tropisch paludarium maken, gaan wimpergekkos met dendrobates???

Elke verstandige reptielenhouder zal je zeggen dat de wimpergekko een verblijf voor henzelf verdient. En ook dendrobates worden vrijwel exclusief in een enkelsoortig verblijf gehouden.

De dieren zullen elkaar veelal met rust laten, maar de wimpergekko is een overwegend zenuwachtig dier dat het niet fijn zal vinden om bij aposomatische dieren zoals pijlgifkikkers gehouden te worden. Ook is een paludarium voor hen een verdrinkingsrisico.

Ook is het de vraag of het verstandig is een fruitvliegeneter samen te houden met een hagedis die vaak fruithapjes gevoerd krijgt...

Ik zou het niet doen. Beter 1 waterbewoner combineren met de pijlgifkikkers.

Een wimpergekko hou je in een speciaal bak over het algemeen.

ook zou ik het zeer afraden sinds de gekko best groot wordt en de kikkers mogelijk zal opeten.

veel hagedissen met water is ook niet erg aan te raden. Ik had zelf een paladarium met gekkos en kikkers en heremietkreeften. Ik mijn geval was er begevenment snachts een gekko in het water gevallen en verdronken. het is over 3 jaar wel maar 1x gebeurt ( bij 1 van de 4 gekkos) maar het is wel handig om rekening mee te houden dat dat kan gebeuren.

Je zal aan kleinere gekko soorten moeten denken als williamski. ( gaat nu onder een andere naam die ik telkens vergeet)

Zou de gekko vittatus wel kunnen?? Of is dit een beetje dezelfde situatie?

En zo niet, dan misschien met rouwgekkos?

Dus ook te groot 😬

En zo niet, dan misschien met rouwgekkos?
Die heb ik er zelf ook bij gehad. Leuke beestjes. Je hebt alleen maar vrouwtjes en ze kunnen dus ook solitair eieren leggen die kunnen uitkomen. ze kweken ook behoorlijk makkelijk.

Dat klinkt als een geweldige keuze😂👍🎉

Maar kan je ze mengen met dendrobates?

Oke dan ga ik dat proberen!! Dankjulliewel!!!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan