Wio Vistas 60F shallow visbestand


Jellybean

Member
Lid geworden
7 maart 2024
Berichten
7
Leeftijd
34
Hoi!

Op dit moment is mijn 60F bak aan het indraaien. Nog zo'n 1,5 week dark start te gaan voordat de beplanting erin kan en vervolgens, als alles ok is, wat levend spul.
Wat gegevens:

Afmetingen bak: 60x30x22cm
Aantal liters: Bijna 40 liter zonder substraat/hardscape

image3.jpg


Zoals te zien is komt er geen "deksel" op de bak. Ik heb een aantal dieren met potlood op papier maar ik hoor graag ook jullie mening hierover. Het is een voorlopige lijst waar ik uit wil gaan kiezen, dus geen definitieve lijst.
Ik weet dat ik met deze bak al snel tegen beperkingen aan loop en dat is niet erg maar het zou wel leuk zijn om er nog wat anders dan garnalen in te kunnen doen.

- Danio margaritatus/Rasbora Galaxy 6~10 stuks
- Hyphessobrycon amandae/Vuurtetra 10~15 stuks
- Otocinclus affinis 4stuks?
- Neocaridina Garnalen
- Scarlet Badis/Daria Dario 3stuks?

Hebben jullie nog tips? Of juist feedback op basis van bovenstaande opties?

Alvast bedankt!
 
Let op met Scarlet Badis/Daria Dario . Vaak zijn het alleen mannetjes die ze verkopen. Leuke bak :)
Otinculus moet je met een grotere groep houden ook zou ik daar maandje of 2 a 3 mee wachten ivm alg groei
 
Vaak zijn het alleen mannetjes die ze verkopen
Dat is ook mijn ervaring en een vrouw zie je amper. Hou bij je bestand wel rekening met het aantal liters maar ik neem aan dat je niet alle genoemde visjes wil toevoegen.
Je kan overigens prima vanaf de opstart platen toevoegen zover ik weet.
 
Bedankt voor de eerste reacties. Als je otocinclus in een grotere groep moet houden, is het dan uberhaupt wel een optie in deze bak?
Wat betreft het aantal liters. Ik ga inderdaad niet die hele lijst toevoegen. Het zijn meer ideeën tot nu toe.
 
Ze kunnen vanaf 60cm lees ik maar je hoogte is wel beperkt en of dat invloed heeft dat durf ik niet te zeggen. Minimaal 6 moet je nemen dus dan zit je al aan 20cm aan vis, oftewel de helft van de ongeveer 40 cm als je de richtlijn zou aanhouden van 1cm vis per liter.
 
 
Hmm, ik denk dat de otocinclus dan van de lijst gaan. Ik wil niet het randje gaan opzoeken. Dan toch maar garnalen voor de bodem bekleding?!
 

Terug
Bovenaan