Wat is er nieuw

wit troebel water na herstart

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Zerol
  • Startdatum Startdatum
Z

Zerol

Guest
Beste aquarianen,

Na een herstart van mijn aquarium waarbij ik rigoureuze veranderingen heb gedaan is mijn water troebel geworden en niet helder meer te krijgen.

De veranderingen:
- Donker AquaColorSand 0,4-0,8mm bodem.
- Een gevorderd planten pakket via aquaplants voor 80x40 cm aquarium
- LED verlichting
- 70% warm waterwissel, 30% van het oude water is na een dag weer erbij in gekomen

Hetzelfde gebleven:
- Pomp is onaangeraakt gebleven i.v.m. alle bacteri�n.

Na een dag bleef het troebel:

Ik heb wat easy life vloeibaar filtermedium toegevoegd voor 100 liter.
Ik heb opnieuw 20% water ververst.
Ik heb de pomp toch maar schoongemaakt, maar wel de bacteri�n uitgeknepen en erin gelaten.

Ik weet zeker dat het grind niet het probleem kan zijn, dit is uitgespoeld en toen dat erin zat met water tot de helft was het kraakhelder. Pas na het invoegen van planten, het oude water en de vissen is dit begonnen.

Ook krijg ik het idee dat de vissen naar lucht aan het happen zijn. Dit lijkt me bijna onwerkelijk na zoveel vers water, een goede pomp en veel planten.
Vier vissen zijn al overleden....

De waterwaarde laat geen nitraat en nitriet zien. GH tussen de 6 en 10.
pH van 7.2. en KH van 6.

Iemand een idee om dit weer goed te krijgen? Wat kan er aan de hand zijn. Is het toch een bacteriebloei die ondanks het meenemen van oud water en de pomp niet wil verdwijnen?
Inmiddels dag 3, het is erger geworden.
Zie de foto's...
Graag tips.
e-E5b-C0N6KpEySIgpr415Ds7lmGKnRa.jpeg

e-E5b-C0N6KpEySIgpr415Ds7lmGKnRa.jpeg
 
ik denk gewoon een paar dagen afwachten, zakt wel..
 
Je bent je bacteri�n kwijt. Wat je moet doen is rustig afwachten en niet voortdurend alles willen schoonmaken. Je bacteri�n moeten zich hernieuwd settelen. Je kunt misschien helpen door (opstart-)bacteri�n toe te voegen, voor de rest wachten!


Groet,
Ben.
 
Geduld is hier de oplossing. je bodem is vervangen en zoals Benvo al zegt ben je dan veel bacterien kwijt.
 
Zerol zei:
Beste aquarianen,

Na een herstart van mijn aquarium waarbij ik rigoureuze veranderingen heb gedaan is mijn water troebel geworden en niet helder meer te krijgen.

Nooit rigoureus doen met een aquarium.
Duurt een tijd om in balans te komen dus is natuurlijk logisch dat als je zulke dingen doet de boel weer uit balans raakt.
Beter is ook om juist meer oud water te gebruiken ipv nieuw kraanwater en wat bedoel je met warm precies?
 
Is het water groen, heb je algbloei.
Helpt verversen niet.
WEl zuurstof steentje erin hangen, voor zuurstof tekort.

Daar helpt een UV-C filter voor, die dood de 1 celligen.

Bacterie , dom dat je het filter schoongemaakt heb.
Hoe vuiler ,hoe beter(bacterie in het filter stinkt, juist goed).

Zit nu weinig in de bak.

OOk zuurstofsteen in hangen.
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: Ja hoop file duurder erg lang
      Terug
      Bovenaan