D
Dennisdiscus
Guest
Hoi. Ik ben al 10 jaar een aquariumhouder nog nooit problemen gehad. Nu ben ik ongeveer 2 maanden geleden begonnen met een aquascape.Dus alle benodigdheden gekocht gravel zand en de nodige poedertjes en mineralen de hele mikmak dus.Probleem was men tapijt wou niet echt groeien en men andere planten groeiden te hard. En bij elke verandering kwam die poeder weer los in de bak en kreeg ik een gele waas door de voedingsbodem . Want op den duur echt stoort! Dus ben ik opnieuw begonnen nu alleen met een hardscape; geen voedingsbodem alleen kienhout vulkaanstenen en planten/mos wat hecht aan hout en stenen en dus geen voedingsbodem nodig heeft. Plus Een oxydator met 12%oxy . Maar ja heb dus men hele bak verschoont en men filter moest ook nodig verschoont worden omdat er steeds een aanslag in vormde van de voedingsbodem. Dus nu het probleem aquarium 110x70x50 volledig gevuld een dosis easy-Life filtermedium toegevoegd en een dag later draaien. Niks aan de hand super helder water , ik men waardes getest , alles in de ok sectie behalve een iets verhoogde chlorine waarde maar niet alarmerend. Is nu eenmaal pijpleidingwater . Dus de vissen terug groep van 7 discussen 25 neon tetra’s 10 garnalen en 3 helenaslakken. Beginnen ze na 8 uur rustig rondzwemmen allemaal bovenin lucht te happen En weer naar onder dacht zal wel niets zijn , dus de ochtend erna 1 discus en 7 garnalen dood! En een hele witte waas . Gelukkig heb ik altijd een quarantaine bak draaien met niets erin . Nu heb ik alles snel overgezet. En men main bak 50% water ververst een dosis easystart bacteriën combi system en ultimate water conditioner toegevoegd . Wat volgens de beschrijving men witte waas in een paar uur zal moeten oplossen . Maar 2 dagen verder en nog een waas . Moet ik gewoon wachten een paar dagen wachten niets verversen en gewoon geduld hebben?