Wat is er nieuw

Witte beestjes op raam garnalenbak

Debby

Member
Lid geworden
6 oktober 2024
Leeftijd
52
Help!!! Wat zijn dit voor beestjes ineens in mijn bak? Kunnen ze kwaad doen?
Geen vissen of nieuwe plantjes.
IMG_20241112_172027189.jpg
IMG_20241112_171531210.jpg
IMG_20241112_171440366.jpg

Planaria heeft een puntige kop en dat zie ik niet echt maar een worm lijkt het me wel.

Mmmm, hopelijk niet iets wat kwaad kan

jawel, planaria. bij een paar zie je die puntige kop, maar ze hebben niet netjes geposeerd voor de foto.

Kan het kwaad?

Info van Aquasabi:

Often a triangular head is mentioned as a further characteristic of planarians, but some species do not have this and there are also planarians with other head shapes. So the head shape needs to be excluded from the list of defining features. However, one thing is certain: If the worm has a triangular, offset head in the shape of an arrowhead, it’s definitely a classic planarian.

Another help for detection is the touch test. If you tap a planarian lightly with your finger, it contracts to a point and stays in place, such as the pane of your aquarium. Other worms tend not to show this behavior, stay stretched long, or fall off the pane when touched. Note: You should do this very carefully and do not squash the planarian, as new ones can develop from their remains.
Dus probeer ze eens aan te raken. 🙂

Zie geen planaria, op geen enkele foto zie ik de kenmerkende kop. Iets minder voeren zul je ook minder wormpjes gaan zien.
Als je planaria hebt moet je 's avonds nadat het licht al een paar uur uit is het licht aan doen, dan zul je ze vaak zien, ook over de bodem kruipend. Maar die zul je ook snel herkennen aan de kop.

Wat voor wormen zijn dit dan want opstartwormen zijn veel dunner en langer volgens mij.

Ik ga het in de gaten houden. Zie ze nu niet meer op het raam.
Zo vreemd dat ze er ineens als een spot op het raam zaten en zo ook ineens weg zijn daar

Lijkt inderdaad op Rhabdoecola wormen. Deze zijn ongevaarlijk. Je komt er vanaf door minder te voeren. En ook sommige vissen eten ze op.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan