Wat is er nieuw

Witte bult neontetra

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tetra
  • Startdatum Startdatum
T

Tetra

Guest
Hallo allemaal,

Sinds vorige week heeft mijn neontetra een bult van ong een milimeter groot op de buik. De bult is wit en steekt uit, lijkt wel 'pluizig'. De bult wordt groter, maar de vis eet en zwemt normaal. Omdat het maar 1 dikke bult is, denk ik niet aan witte stip. Ik vermoed een bacterie oid maar ik weet niet goed wat ik hieraan moet doen. In een eerder topic dat hierop leek kwam ook geen eenduidig antwoord. Wie kan mij helpen?

Excuus voor de wazige foto's, ik krijg hem helaas niet scherp ik beeld.

Bijlagen

• IMG_20201110_184831106.jpg
    IMG_20201110_184831106.jpg
    338.5 KB · Weergaven: 174
  • IMG_20201110_184836832.jpg
    IMG_20201110_184836832.jpg
    411.4 KB · Weergaven: 153
  • IMG_20201110_184923820.jpg
    IMG_20201110_184923820.jpg
    520.2 KB · Weergaven: 138
is dit een neon tetra(innesi) of een valse neon(simulans)? Want anders heeft die ook zn gehele kleur verloren. Zelfs voor een p. Simulans is deze zéér bleek. Wat zijn je waterwaarden en temperatuur? EN hoeveel van deze heb je?

is dit een neon tetra(innesi) of een valse neon(simulans)? Want anders heeft die ook zn gehele kleur verloren. Zelfs voor een p. Simulans is deze zéér bleek. Wat zijn je waterwaarden en temperatuur? EN hoeveel van deze heb je?
Het is een valse neon, heb er 8 plus 2 goudtetras. Temperatuur is 28/29 graden. Ze waren al zo bleek bij aankoop, zo'n twee maanden geleden. Geen rode streep. Wel een felblauw lichaam, dat heeft hij nog steeds al is dat miss niet zichtbaar op de foto.
Waterwaarden zijn qua strip test oké, maar de uitslag daarvan is niet betrouwbaar hoorde ik en ik heb helaas geen druppel test.

Als het pluizig is is het schimmel. Schimmel is vaak secundair. dwz dat er vaak een onderliggende ziekte is. Meestal is dit een bacterieel probleem met de vis.

Bactopur direct is meestal het aangewezen middel hiervoor maar om dit in je aquarium te doen voor 1 aangetaste neon. is nogal wat Dit middel tast vaak je biologisch evenwicht aan in je aquarium ,dus als je wat met de vis wil doen is het beter de vis apart te behandelen.

Even goed al je vissen in de gaten houden voor het geval er meerdere vissen problemen gaan vertonen. Letten op vinnen/staarten gaan rafelen, oogjes die meer uit de kop gaan staan, witte bekjes.

Wat vaker en wat meer verversen preventief is ook geen slecht idee. Met name afhevelen al waaierend boven je bodem. Plantjes even uitwaaieren zodat eventuele ellende gaat zweven en je die richting riool stuur.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan