Wat is er nieuw

Witte kronkelende wormpjes

xlizj

Member
Lid geworden
10 januari 2025
Leeftijd
21
Hallo, ik heb in mijn aquarium witte wormpjes. Ze zijn erg dun en +-1cm. Ik heb eerst mijn aquarium behandeld met flubenol dat even afgewacht maar dat deed niks. toen mijn aquarium helemaal leeggehaald, het grind goed uitgespoeld en gekookt de planten nog een keer extra behandeld met plant dip in de hoop dat dat iets zou doen en alles terug ingericht. Nu wilde ik net een plantje verplaatsen en zag ik er weer een. Als er niet in het grind gewoeld word zie je ze ook niet, ze zitten niet meer op de ramen zoals eerst (al zagen die er niet het zelfde uit). ze bewegen een beetje zoals muggenlarven doen alleen dan witte dunne wormpjes. Ze zwemmen ook niet maar zweven kronkelend door het aquarium als ik aan de bodem zit. Weet iemand wat dit is en hoe kom ik hier vanaf. Evt een vis die het opeet ik wil er gewoon graag vanaf. Er zitten ook geen vissen meer in in het aquarium dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden, wel planten.

Die kronkelende zwevende wormpjes zijn denk ik opstartwormpjes en onschuldig. Als je de bodem hebt uitgekookt dan ben je wel daar de bacteriecultuur kwijt.

Die kronkelende zwevende wormpjes zijn denk ik opstartwormpjes en onschuldig. Als je de bodem hebt uitgekookt dan ben je wel daar de bacteriecultuur kwijt.
er zaten er zo veel in dat ik liever helemaal opnieuw begon. Er zaten ook een hoop wormpjes op de ramen

Ik denk dat je deze in de meeste bakken wel zult vinden hoor. Niet teveel voeren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan