Wat is er nieuw

Witte plekken op Pristella

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zwits
  • Startdatum Startdatum
Z

Zwits

Guest
Hallo,

Vanmiddag een Pristella ondekt met rare wonden op de zijkant van zn lichaam.. beetje wittig, alsof hij een hap gehad heeft. ook bij de staart zag ik wat wit vlees en bij het uitvangen viel een deel van zn staartvin eraf. verder zag ik geen aanwijzingen die mij aan vinrot doen denken, dus weet eigenlijk niet wat het is?!

ook was een gup in de drijfplanten aan het hangen, hier was fysiek niks aan te zien maar was compleet uitgeput. misschien dat hij een beetje een kromme rug had, wat de pristalla op de foto hieronder ook laat zien.

beide heb ik uit hun lijden verlost. De gup zou ouderdom kunnen zijn, maar de wonden op de Pristella doen me een beetje vrezen. helemaal omdat het beide op 1 dag is.

Aan de andere vissen(/garnalen) heb ik niks kunnen ontdekken, geen witte puntjes op het lichaam of in de vinnen, geen slijmerige ontlasting of opgezette buikjes. even goed in de gaten houden, al heb ik geen idee wat het is/kan zijn.

heeft iemand een idee?

Het is een meterbak, temp schommelt tussen de 22 en 24 graden, 180 liter netto. staat een 700L per uur filter op en heb 2 dagen geleden nog 25 % water ververst. geen idee hoe oud de vis(sen) is(/zijn) maar minimaal 2 jaar.

l33TMt6vuoRBpqqLL5z2H72H-gJa9qAF.jpeg

slechte kwaliteit foto's helaas, heb op het moment een leentoestel

Ik ben geen expert en durf er dus niks van zeggen, maar omdat het er meer zijn zou ik de rest echt goed in de gaten houden hoor.

jup, dat was ik al van plan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan