Wat is er nieuw

Witte slijm door aquarium heen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter -mrml-
  • Startdatum Startdatum
M

-mrml-

Guest
Hoi,

Ik ben een beginnende aquarium liefhebber. Na 2 jaar een record 60 te hebben gehad ben ik nu een Rio 240 aan het opstarten.
Ik kreeg op 1 gedeelte van mijn steentjes witte slijm/ draderig structuur en dat ging ook als een waas op het raam zitten. Ik heb de stenen met een zuigertje gereinigd en de ramen geschraapt en het helft van het water ververst. Nu heb ik het weer maar nu ook kleine balletjes op het kienhout en bladeren van de planten.

Wie kan me vertellen wat het is en wat belangrijker is hoe kom ik eraf en kan het kwaad?
 
Heb je er misschien een foto van ?? Ik vermoedt dat het met de opstart te maken heeft.
 
Ja zeker, verschillende maar weet nog niet echt hoe ik ze kan plaatsen
 
Je bent de aan het begin vergeten :D , heb ik even toegevoegd voor je. Ik kan je alleen niet helpen bij je vraag

[ATTACH=full]234102._xfImport[/ATTACH]

[ATTACH=full]234103._xfImport[/ATTACH]

[ATTACH=full]234104._xfImport[/ATTACH]
 
ow moest dat er wel voor :sorry:
bedankt!!
 
Lijkt me een soort schimmel.
 
zou je daar middeltjes voor hebben, of zou het vanzelf weggaan?
 
Ik ken dat slijm, heb ik ook wel eens voorbij zien komen in jonge bakken, vaak op/rondom hout, wat het precies is weet ik niet meer.. wel weet ik dat het vanzelf weggaat en het onschadelijk is.
Je kunt het proberen een beetje weg te halen, maar het water verversen in een opstartende bak zou ik dus niet doen.
Middeltjes zou ik niet gebruiken hiervoor.
Geduld dus, gaat vanzelf weg.

Edit: Ik kan me herinneren dat zowel garnalen als slakken er dol op zijn 😉
 
Teveel eiwitten?
 
kijk daar wordt ik toch een beetje vrolijk van
 
kellemes zei:
Ik ken dat slijm, heb ik ook wel eens voorbij zien komen in jonge bakken, vaak op/rondom hout, wat het precies is weet ik niet meer.. wel weet ik dat het vanzelf weggaat en het onschadelijk is.
Je kunt het proberen een beetje weg te halen, maar het water verversen in een opstartende bak zou ik dus niet doen.
Middeltjes zou ik niet gebruiken hiervoor.
Geduld dus, gaat vanzelf weg.

Edit: Ik kan me herinneren dat zowel garnalen als slakken er dol op zijn 😉

Bedoel je dan niet de schimmel dat je vaak op het hout ziet Mark?
Ik heb/had het weleens op de co2 slang en op de zuignappen in de bak.
 
Ik zag 't op hout ja..
Maar zag het bij anderen ook wel eens op de bodem en andere plekken, ik weet inderdaad niet zeker of het hetzelfde is.

Ik zou in een opstartende bak toch gewoon afwachten en niet gaan rommelen met waterwissels en/of middelen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan