Witte stip ja f nee?

Fishman

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2020
Berichten
221
Leeftijd
22
Is dit witte stip
 

Bijlagen

  • 981E365F-CE33-4372-A50B-4591880ECBB6.jpeg
    981E365F-CE33-4372-A50B-4591880ECBB6.jpeg
    156.2 KB · Weergaven: 73
  • 313CD1C9-77A1-450D-B082-BA9CA645549C.jpeg
    313CD1C9-77A1-450D-B082-BA9CA645549C.jpeg
    144.3 KB · Weergaven: 69
  • A2DBD7CA-7E4D-409F-BE2A-C57E9AE949BB.jpeg
    A2DBD7CA-7E4D-409F-BE2A-C57E9AE949BB.jpeg
    173.1 KB · Weergaven: 68
Ben er zeker van dat dit witte stip is hoe kan ik dit het best nbehandelen met welk middel
 
ja das witte stip. Esha exit zou ik aanraden.
Haal je koolfilter eruit als je dit medicijn toevoegt (als je actief kool hebt in je filter)
 
ja das witte stip. Esha exit zou ik aanraden.
Haal je koolfilter eruit als je dit medicijn toevoegt (als je actief kool hebt in je filter)
Oke dankje zag die net al aangerade op internet ja

Kool heb ik eruit gehaald net al

Verder nog tips?
 
Oke dankje zag die net al aangerade op internet ja

Kool heb ik eruit gehaald net al

Verder nog tips?
nee niet dat ik weet. bijsluiter goed lezen :)
en bedenk dat hoeveelheid water niet hetzelfde is als de hoeveelheid in de bak als je het medicijn doseert (al is het bij eshaexit ook niet erg als je iets teveel toevoegt.)
Zou de kool wel lekker erin laten zitten totdat je het medicijn toevoegt. Maar als je het morgen haalt zou ik niet de moeite nemen om het terug te stoppen nu.

Je kan wel een filter er gewoon inlaten zolang er maar geen kool in zit.
 
Even een dubbelcheck, want de foto's zijn niet zo scherp.

- Zijn de stippen gelijk van grootte? Of wisselt de grootte?
- Zijn er de laatste dagen tot weken vissen toegevoegd?
- Breidt het aantal stippen zich snel uit (over individuele vissen en over de groep)? Dat je echt van de ene dag op de andere een toename ziet?

Als je evt nog betere foto's hebt, krijg je een like van me! ;)
 
Even een dubbelcheck, want de foto's zijn niet zo scherp.

- Zijn de stippen gelijk van grootte? Of wisselt de grootte?
- Zijn er de laatste dagen tot weken vissen toegevoegd?
- Breidt het aantal stippen zich snel uit (over individuele vissen en over de groep)? Dat je echt van de ene dag op de andere een toename ziet?

Als je evt nog betere foto's hebt, krijg je een like van me! ;)
Ja 2 weken terug nieuwe vissen
En zijn verschillende grotes ligt beetje op welke vis t zit en meerdere soorten hebbe het dus is witte stip

Betere fotos wil niet lukke ze zijn nogal druk

Maar stel het is het niet is het nog nie slecht keer vissen quarantaine 😅
 
Bij mij heeft esha 2000 goed geholpen, dit had ik toevallig in huis.
 
Ja 2 weken terug nieuwe vissen
En zijn verschillende grotes ligt beetje op welke vis t zit en meerdere soorten hebbe het dus is witte stip

Betere fotos wil niet lukke ze zijn nogal druk

Maar stel het is het niet is het nog nie slecht keer vissen quarantaine 😅
Bij verschillende groottes van de plekken zijn er ook andere diagnoses mogelijk, waaronder bijv. epistylis. Echte witte stip is geen ramp, dat gaat in een rijp aquarium (stabiele filtering) al gauw weer op z'n retour. Epistylis is een veel serieuzer iets. En er zijn nog meer ziektes die in principe op witte stip kunnen lijken. Daarom, en omdat de behandelmethoden kunnen verschillen, is het handig als je wat meer zekerheid kunt krijgen.

Nouja, het is jouw bak. Als jij al heel zeker weet dat het stip is (en dat hoop ik voor je), kun je het uit laten razen of de boel een handje helpen door bijv Esha Exit te doseren.
 
Ik heb diegene die ik help met zn aquarium vorige week een aantal waterwissels laten doen. De witte stip is als sneeuw voor de zon verdwenen 😀
 
Terug
Bovenaan