Wat is er nieuw

Witte stip: temperatuur verhogen met garnalen?

GuppyFreak

Well-known member
Lid geworden
11 september 2011
Hey allemaal,

Ik heb helaas witte stip gekregen na nieuwe vissen gekocht te hebben.. Nu wil het dat ik de desbetreffende vis apart heb gezet (in een emmer met aquawater, had geen extra aquarium) met eSHa2000. Ik heb ook Beaphar liggen, maar ik kon de dosering (tot 2 minuten geleden :stom: ) niet vinden. Ik wil dus een aantal vragen stellen:

1. Kan ik beter doorgaan met eSHa op de zieke vis, of overgaan op Beaphar, of een combinatie?

2. Kan ik de temperatuur van mijn aquarium verhogen tot 32 graden? Ik wil de ziekte er echt uit hebben, maar er zitten ook garnalen in, dus ik weet niet of het zo verstandig is.

3. Kunnen de garnalen evt. tegen wat extra zout in het water als behandeling?

4. Is er een veilige manier (buiten bovenstaande) om de infectie uit mijn aquarium te halen?

Ik ben echt nieuw met garnalen en witte stip (weet wel zeker dat het witte stip is), dus ik vraag het liever dan later spijt te hebben.. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Topicstarter
Topicstarter
G

GuppyFreak

Well-known member
Lid geworden
11 september 2011
Vuurgarnalen.. Zouden die er tegen kunnen?

Topicstarter
Topicstarter
G

GuppyFreak

Well-known member
Lid geworden
11 september 2011
Geen van de andere vissen lijken tot nu toe witte stip te hebben..

Topicstarter
Topicstarter
G

GuppyFreak

Well-known member
Lid geworden
11 september 2011
Ok. Die ga ik dan morgen direct halen. Kunnen vuurgarnalen ook tegen eSHa Exit?

Topicstarter
Topicstarter
G

GuppyFreak

Well-known member
Lid geworden
11 september 2011
Heb eSHa exit gehaald. Als ik het goed begrijp is het plan nu:

1. Zieke vis terugzetten
2. Het gehele aquarium behandelen met eSHa Exit
3. Geleidelijk de temperatuur verhogen tot 30/32 graden

Ik wacht tot morgen om dit plan uit te voeren, mocht het niet optimaal zijn. Dankjulliewel voor jullie hulp!

Topicstarter
Topicstarter
G

GuppyFreak

Well-known member
Lid geworden
11 september 2011
Hey allemaal!

Ik heb gehandeld zoals bovenaan staat. De thermostaat is zojuist opgeschroefd van 27 graden naar 28 graden. Nu maar wachten of het goed gaat.. Mijn gupje zwemt overigens wel intensiever in het aquarium. Ze hing maar zo stil in haar tijdelijke verblijfplaats.. Hoop dat het snel weer beter gaat.

Topicstarter
Topicstarter
G

GuppyFreak

Well-known member
Lid geworden
11 september 2011
Het lijkt erop dat het vrijwel weg is! Maar nu heb ik nog een vraag; Ik heb dacht ik nog een stipje gezien, als ik dus de 4e dag door wil behandelen, moet ik dan eerst ong. 50% wisselen en dan 4e dosis, of wachten met de wissel tot na de 4e dag?

Bedankt voor al jullie hulp!

Bovenaan