Wat is er nieuw

witte stip tetra's

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Berrrry
  • Startdatum Startdatum
B

Berrrry

Guest
heej goeden dag . mijn bak draaid nu 5 weken , na 3 weken kardinaal tetra's er ingedaan 10 stuks. een week later (net voor kerst) 4 corydoras erin gedaan.. nu kwam ik op 1e kerstdag achter dat de tetra's stip hebben een paar dagen nadat de cory's erin zatten. de cory's hebben trouwens nergens stip. de tetra's wel. ik heb vlug op 3e kerstdag afgelopen vrijdag colombo femsee gekocht en gelijk behandeld. nu na 3dagen zit er nog niet veel schot in de zaak. en vandaag nog maar eens nabehandeld met een halve dosering. er zit geen actief kool in het filter ( vervangen voor watten) de vissen eten goed en zijn gewoon actief. zie ze ook niet ergens tegen aan schuren oid.

waterwaardes zijn :
ph - 6.8
GH - 8-10
kh - 5-6
no2 - +- 1 ( strip kleurt wel iets op )
no3 25
temperatuur = 24 graden

ik zie dat er een kleine hoeveelheid te hoog no2 inzit. kan dit door de medicijnen komen ( heb ook niks ververst sinds medicatie)
hieronder een foto van de tetra's.

vraag is of dit het juiste middel is of dat ik nog meer kan doen.
YJxqrYgn6szk6Ji7oA_VUsERVvTfI7u5.jpeg
 
Temperatuur naar 30 a 31 graden 5 dagen lang,even aan kijken. Dan weer 5 dagen omdat de eitjes mss uitkomen.
 
Voer de temperatuur langzaam omhoog,naar 30 graden.
Dat werkt voor de hela bak,OOK de bodem.

Stip gaat dan dood.
 
Mondeo zei:
Temperatuur naar 30 a 31 graden 5 dagen lang,even aan kijken. Dan weer 5 dagen omdat de eitjes mss uitkomen.

dus in totaal 10 dagen ?? ..

kan dit geen kwaad met het visbestand ?

corydoras sterbai ?
 
5 dagen. Dan aankijken.
Eventueel weer 5 dagen,ja.
vermoed dat die het ingebracht hebben, Dus laten zitten.
 
De sterbai kan dat best hebben.mss een plantje niet,maar medicatie helpt je bacteriecultuur om zeep.
Dan ben je verder van huis.
 
ik vermoed ook dat die sterbai het mee heeft genomen. wel raar dat hij er geen last van heeft. ik ga mn temperatuur wel verhogen. hoe zit het met uv lamp aan/ uit ?
 
Ik zou deze aan laten.
Stress door nieuwe vissen,kan stip veroorzaken.
 
oke top. bedankt voor de hulp . ga het ff een weekje + aankijken. moet ik hierna nog bijkuren met medicatie of denken jullie dat het door de temperatuur ook overgaat
 
Berrrry zei:
ik vermoed ook dat die sterbai het mee heeft genomen. wel raar dat hij er geen last van heeft. ik ga mn temperatuur wel verhogen. hoe zit het met uv lamp aan/ uit ?


http://www.heems.nl/arob0310.htm

Vissen die ziek zijn geweest door stip en daarvan genezen zijn, hebben een resistentie tegen witte stip opgebouwd. Dit verklaart waarom bepaalde vissen in het aquarium geen witte stip meer krijgen.
 
Berrrry zei:
oke top. bedankt voor de hulp . ga het ff een weekje + aankijken. moet ik hierna nog bijkuren met medicatie of denken jullie dat het door de temperatuur ook overgaat

Doorgaans helpt deze methode.
 
duidelijk stukje bedankt voor de reacties
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan