Wat is er nieuw

witte stip wil niet weg..

• Onderwerp starter Onderwerp starter dooszzz
  • Startdatum Startdatum
D

dooszzz

Guest
ik heb helaas al een week last van witte stip. ik was er helaas vrij laat bij en mijn complete marginatus groep (16stuks) heeft het niet gered. ik ben nu precies 6 dagen bezig met de behandeling van exit.. alleen zitten mijn Mikrogeophagus ramirezi nog steets onder de stippen.

het raare is dat al mijn vissen super goed eten en gewoon heel gezellig en actief zijn.

iemand die weet hoe het kan dat de stip nog niet weg is?

mvg Dominique

Exit is wel vaker als niet in alle gevallen werkzaam bevonden, zie ik steeds vaker terugkomen in ervaringen.

- Wat je je bestand? Is temperatuursverhoging daarbij een optie? (ik weet het niet precies, maar 30+ moet je dan wel gaan zitten, een tijdje).
- Heb je al andere medicatie geprobeerd? (JBL Punktol ken ik als anti-stip)

~ Ivo

temperatuur verhoging is helaas geen optie.

het bestand wat ik nog over heb is:

9 panda's
l204
Mikrogeophagus ramirezi

andere medicatie is inderdaad een goede optie.

moet eerlijk zeggen dat ik in mijn aquarium carie�re nog nooit een ziekte heb gehad.
dus ging er vanuit dat exit zou werken.

helaas was een gekochte vis op het vivarium de oorzaak (denk ik)

In mijn zeeaquarium voerde ik pallets die ik eerst liet intrekken in knoflookolie daarnaast perste ik 2x in de week een teen knoflook uit die ik rechtstreeks in de bak deed.

Witte stip van stress bij nieuwe vissen verdween met 1a 2 weken, ik weet niet of dit ook bij een zoetwaterbak werkt? misschien kan iemand anders hier antwoord op geven?

Ik weet het is geen officieel bewezen methode, maar mij heeft het bij zout altijd goed geholpen!

Is +30�C voor een paar dagen zo'n groot probleem voor je bestand?
Ik heb enkel ervaring met de ramirezi bij die temperaturen, en een paar dagen mag geen probleem zijn. Zou ook genoeg moeten zijn om van de stip vanaf te geraken.
Wel oppassen dat je de temperatuur niet te snel opdrijft. Persoonlijk vind ik het in zo'n situaties veiliger om ook het aquarium door te luchten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan