R
Robin-S
Guest
Mijn 80cm draait nu een week of 2a3 met de vissen. Vorige week na het waterverversen zag ik de volgende dag dat mijn apistogramma erythrara man ploteseling last had van witte stip. Ik had geen medicijnen in huis dus heb ik uit voorzorg de verwarming voluit gezet. Dit zou volgens medeforumleden ook voldoende moeten zijn om de stip terug te dringen. Na een dag of 3 zag ik duidelijk verbetering. Het mannetje was zo goed als stip vrij.
Afgelopen maandag heb ik weer het water ververst. Ik heb het 'schone' water voor de zekerheid eerst op temperatuur gebracht om een nieuwe stip uitbraak te voorkomen. Dit mocht echter niet baten en hebben nu meerdere vissen last van witte stip. De temperatuur staat nog altijd op 30graden.
Wat moet ik nu doen? Toch maar een medicijnkuurtje doen of moet ik het nog even aankijken? De vissen hebben er ogenschijnlijk geen last van. Het zijn wel moeilijke eters.
Gr Robin
Afgelopen maandag heb ik weer het water ververst. Ik heb het 'schone' water voor de zekerheid eerst op temperatuur gebracht om een nieuwe stip uitbraak te voorkomen. Dit mocht echter niet baten en hebben nu meerdere vissen last van witte stip. De temperatuur staat nog altijd op 30graden.
Wat moet ik nu doen? Toch maar een medicijnkuurtje doen of moet ik het nog even aankijken? De vissen hebben er ogenschijnlijk geen last van. Het zijn wel moeilijke eters.
Gr Robin