Wat is er nieuw

Witte stip Z-A bestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter Robin-S
  • Startdatum Startdatum
R

Robin-S

Guest
Mijn 80cm draait nu een week of 2a3 met de vissen. Vorige week na het waterverversen zag ik de volgende dag dat mijn apistogramma erythrara man ploteseling last had van witte stip. Ik had geen medicijnen in huis dus heb ik uit voorzorg de verwarming voluit gezet. Dit zou volgens medeforumleden ook voldoende moeten zijn om de stip terug te dringen. Na een dag of 3 zag ik duidelijk verbetering. Het mannetje was zo goed als stip vrij.

Afgelopen maandag heb ik weer het water ververst. Ik heb het 'schone' water voor de zekerheid eerst op temperatuur gebracht om een nieuwe stip uitbraak te voorkomen. Dit mocht echter niet baten en hebben nu meerdere vissen last van witte stip. De temperatuur staat nog altijd op 30graden.
Wat moet ik nu doen? Toch maar een medicijnkuurtje doen of moet ik het nog even aankijken? De vissen hebben er ogenschijnlijk geen last van. Het zijn wel moeilijke eters.

Gr Robin

zou het nog een dag aankijken, en dan evtl met Exit behandelen.
Ik hoorde laatst dat die van Colombo en JBL het beste werken..

zelfs als de stip weg is dan moet de temperatuur toch nog een dag of drie zo blijven staan. Om ds rest in de bodem ook te doden..

sterkte ermee..

Vergeet ook de herhalingkuur niet! Of is dat bij stip niet? Staat in ieder geval in de bijsluiter.

~ Ivo

Ik heb Jbl punktol besteld. Ik hoop het morgen binnen te krijgen en ga dan direct toch maar met een kuur beginnen. Ik zal goed de bijsluiter lezen Ivo. Al was het alleen maar omdat ik nog nooit medicijnen gebruikt heb! Het is nu niet relevant maar ik heb ook meteen Colombo bactyfec meebesteld. Zo heb ik altijd wat achter de hand mocht het nodig zijn. Je hebt het immers altijd nodig als de winkels dicht zijn...

Ik ben alleen vergeten om actieve kool er bij te bestellen. Geen idee of dit nodig is na een kuur punktol???

Gr Robin

Hallo,
Sinds vandaag hebben een aantal Kardinaal Tetra's en gele molly's witte stip.
Ik heb in feite de oorzaak al gevonden.
Van de week de bak ververst met per ongeluk te koud water.
Normaal deed ik het vullen met de slang.
Daar stap ik nu vanaf en vul voortaan met emmers.
Door ineens te koud water kan stip ontstaan.
Morgenochtend exit kopen en snel met de kuur beginnen.
Hier is op zondag Pets Place open vanaf 12:00 uur. 😳
6 dagen kuur en herhalen na 2 weken.
De vissen hebben er ogenschijnlijk geen last van.
Ik voel me wel schuldig.
Groetjes ....Piet

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan