Wat is er nieuw

witte stippen op aquariumglas, meningen gevraagd

• Onderwerp starter Onderwerp starter craiester
  • Startdatum Startdatum
C

craiester

Guest
hallo, ben een beginner dus wees lief! 😉
ik heb mijn aquarium al even aan het draaien. en nu merk ik al enkele weken witte harde stippen op het glas. toen de eerste stippen kwamen had ik er:
6 guppy mannen
2 zebra ren slakken
en 2 otocinclus in zitten.
ondertussen heb ik er ook kardinaal tetra's bijzitten. en 3 poelslakken die mee zijn gekomen met de planten. deze aquarium komt achter 4-5 weken leeg te staan, omdat ik een grotere ga halen, en deze wordt geschonken aan mijn neefje voor zijn verjaardag. als het een ziekte is kan ik hem gemakkelijk dan helemaal kuisen.
(waardes van het water weet ik niet :sorry: ) ga ik wel nog testen. ik had er eerst een heel krachtige pomp inzitten,helaas wel geleend dus moest terug naar de eerste eigenaar, nu zit er een pomp in die net niet krachtig genoeg is. mijn aquarium is 5 jaar uitgeleend geweest, ik weet dus niet (door slecht contact) of er ziektes in de bak hebben gezetten. ik ben misschien wat naief geweest met te denken dat de bak in orde was ( wel nog gespoeld geweest maar voor de rest niks mee gedaan)

Kunnen het eitjes zijn van die renslakken?

Dat is ook mijn eerste ingeving. 🙂

dacht ik ook eerst maar heb ergens gelezen dat deze zich niet tot amper voortplanten,

En die zijn er moeilijk af te halen.
Komen ook niet uit,wel in zoutwater.
Renslak - Neritina turrita

Maximale Lengte: � 5cm

Familie: Neritina turrita

Herkomst: Azi� - Wildvang

Voeding: omnivoor

Broed gedrag: eierleggend, eieren worden enkel in zoutwater gelegd.

Gedrag: rustig.

Extra specificaties:

Temperatuur: 15-28�C

PH-waarde: 6 - 8

Minimale lengte aquarium: 20 cm

Nederlandse benaming: renslak

dank je bertus net ook opgezocht, had het mis gelezen ze leggen dus wel eitjes maar komen niet uit, en ik dacht dat ze ook geen eitjes legde 😳
dan zal ik ze laten zitten tot ik de bak leeg moet maken en schrap ik ze er wel af. hoe kan ik eigenlijk het best een bak helemaal zuiver maken ?

Gewoon met warm water.
Als er verder niets in is,zo laten.
puntjes kan je misschien met azijn losweken. zijn van kalk,he.
Niet schrappen= krassen.

oke bedankt voor de info, ga ik onthouden 😉

Heb je een foto?

craiester zei:
dan zal ik ze laten zitten tot ik de bak leeg moet maken en schrap ik ze er wel af. hoe kan ik eigenlijk het best een bak helemaal zuiver maken ?
Hoezo moet je de bak leeghalen? Hij draait toch net?

De bak helemaal schoonmaken is een grote no-no.

ik een grotere ga halen,!!!! zegt hij.

Sorry, Bertus!!!!!!!!!

jones ik ga inderdaad een grotere bak halen, dus deze gaat sowieso leeg staan.
algeneter 12: ik heb wel een foto maar krijg die helaas niet op de computer, zal morgen nog eens proberen op een andere pc

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan