Wat is er nieuw

witte stippen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Marcelvdh
  • Startdatum Startdatum
M

Marcelvdh

Guest
Hallo allemaal

Vanmorgen werd ik wakker en keek ik in mijn bak en zag tot mijn schrik dat er meerdere vissen zijn die onder de witte stippen zitten :-(

Wie heeft er een idee wat dat zou kunnen zijn en wat is dan de oplossing?


Zag wel iets voorbij komen met water temp verhogen naar 30 graden maar heb er vissen in zitten die dat niet leuk gaan vinden

Alvast bedankt
 
Heb het al geprobeerd maar was geen succes blijf het proberen zodra het lukt zal ik een foto posten.
 
Lijkt het alsof over je vissen poedersuiker is uitgestrooid? Je zegt nl dat er meerdere vissen onder de stippen zitten.
Dan is het op zeker witte stip.
Als je de temperatuur niet wil verhogen voor je andere bewoners kun je Exit druppels of Sera Costapur gaan gebruiken.
 
Hier een foto zit boven in zijn vin en andere vissen hebben het ook de gup het ergste maar daar krijg ik geen foto van.




prJiB1gTAN8kPj4PGvwsGc7VU0sroc0V.jpeg

prJiB1gTAN8kPj4PGvwsGc7VU0sroc0V.jpeg
 
Hoi Marpcel,

Is idd witte stip.

Bruissteen erin en aan laten staan tijdens de kuur, eventuele appelslakken ergens anders onderbrengen en volgens aanwijzing kuur exit doen en eventueel herhalen indien nodig. Tijdens kuur geen water verversen en ook niet gelijk de eerste dag na de kuur, medicijn moet zijn werk kunnen doen. Niet over actieve kool filteren anders werkt het niet.

Dat zou moeten helpen. Met costapur moet je heel je bak verduisteren en afplakken dus zou eerst exit proberen.
 
Exit zou ik niet gebruiken omdat het een middel is wat bijna niet meer werkt. (Dat krijg je als de fabrikant de receptuur niet aanpast en de parasieten resistent worden). Beter ga je voor JBL punktol dit werkt 100% zeker.
 
Oke heel erg bedankt voor deze info ga morgen gelijk naar de winkel om zo'n kuur te halen
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan