Witte substantie

  • Onderwerp starter martin72
  • Startdatum
M

martin72

Guest
Hi!

Wie weet wat dit is, of het kwaad kan, of het erger zal worden, en zo ja, hoe ik er vanaf kan komen? (het witte spul in het midden)
Er zitten nog geen vissen in mijn aquarium, alleen planten. Filter staat aan, temperatuur is 26 graden. Vijf dagen geleden heb ik het geheel opgestart (mijn eerste aquarium..). Ik heb vijf dagen geleden conditioneringsmiddel en reinigingsbacteri�n toegevoegd. Tips zijn welkom!

959897_0_82_martin72_001.jpg


Gr.
Martin
 
Kan geen kwaad. Komt vaker voor in het begin. Als je wilt dan kan je het wegzuigen..
Gaat over.
 
Welkom,Martin op heet Forum.
Wat heb jij ervoor en bodem in?
Die witte korrels?

Het witte is schimmelhaar.
 
Welkom!

Je hebt wel een erg grove bodem. Dit wordt meestal afgeraden omdat vuil hier tussen valt en dan kan gaan rotten.
 
Heel normaal bij de opstart, gaat vanzelf weer weg. De schimmel betekent dat er bacteri�n aan het werk zijn en dat is goed. De bak eerst minimaal drie weken laten indraaien ivm nitrietpiek. Hoe groot is de bak en weet je het visbestand al? 26 graden is vrij hoog maar ligt aan de vissen die je gaat houden.
Ben het er wel mee eens dat de bodem erg grof is, dit zou ik persoonlijk vervangen door bijv. filterzand.

Oh ja en trouwens welkom op het forum!! :)
 
Dank je!
Dan ga ik mij geen zorgen maken over dat witte gespuis.
Die 26 graden hebben ze me in de winkel aangeraden. Maar daar hebben ze ook gezegd dat ik maar een week hoefde in te draaien...inmiddels weet ik beter.
Welke vissen ik er in ga zetten weet ik nog niet. In eerste instantie wilde ik gewoon kijken wat ze in de winkel hebben, maar ik raak meer en meer geboeid. Het aquarium is 63 liter (Jewel Rekord 600), dus het zullen wat kleinere visjes zijn. Garnalen vind ik ook wel erg leuk. Ik ga daar nog goed over nadenken.

Die bodem... de foto is uitvergroot, dus het lijkt waarschijnlijk wat groter dan het echt is. Maar het klinkt heel logisch dat er vuil tussen kan komen dat gaat rotten. Het is wel echt boeiend, zo'n aquarium!
 
Terug
Bovenaan