Wat is er nieuw

Witte vlekjes op de rug

Van Egmond

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2020
Bij de barbus schuberti zie ik meerdere witte vlekken op de rug zie foto. Het is niet pluizig. Het begon 2 weken geleden bij 1 vis toen dacht ik dat hij ruzie had met de paradijsvissen maar dat lijkt me nu toch sterk. Wie zou het kunnen weten?

Bijlagen

• 20210318_092425.jpg
    20210318_092425.jpg
    324.7 KB · Weergaven: 132
  • 20210318_092421.jpg
    20210318_092421.jpg
    283.6 KB · Weergaven: 113
Als het niet harig is is het geen schimmel. Een vis maakt een dikkere slijmhuid aan als er beschadigingen zijn. Zou even wat vaker verversen en kijken of het verdwijnt. Als het groter gaat worden en gaat uitbreiden naar andere vissen of iets anders aan symptomen te zien is weer even posten met nieuwe foto.

Als het niet harig is is het geen schimmel. Een vis maakt een dikkere slijmhuid aan als er beschadigingen zijn. Zou even wat vaker verversen en kijken of het verdwijnt. Als het groter gaat worden en gaat uitbreiden naar andere vissen of iets anders aan symptomen te zien is weer even posten met nieuwe foto.
Hoi Michelle bedankt voor je bericht. Wat is in dit geval vaker? Doe het nu namelijk 1 x per week 50%

Doe je hem even 2 of 3 keer deze 2 weken. Kijken of resultaat geeft. Is meer ter preventie. Met afhevelen met name even boven je bodem waaieren en je planten even waaieren hevel je een hoop ziekte verwekkers af. Ook reduceer je bacterie druk uit water. Als het wondje/beschadigingen zijn zal het gauw genezen. Zaak dat het niet gaat infecteren als wondjes/beschadigingen zijn.

Kan ook wat anders zijn hoor maar dan gauw je gauw genoeg meer zien en dan weer verder kijken.

Doe je hem even 2 of 3 keer deze 2 weken. Kijken of resultaat geeft. Is meer ter preventie. Met afhevelen met name even boven je bodem waaieren en je planten even waaieren hevel je een hoop ziekte verwekkers af. Ook reduceer je bacterie druk uit water. Als het wondje/beschadigingen zijn zal het gauw genezen. Zaak dat het niet gaat infecteren als wondjes/beschadigingen zijn.

Kan ook wat anders zijn hoor maar dan gauw je gauw genoeg meer zien en dan weer verder kijken.
Nog bedankt voor de tips. Heb 2 x per week een water wissel gedaan en nu is het nagenoeg weg👍

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan