Wat is er nieuw

Witte waas in aquarium

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gijs1234
  • Startdatum Startdatum
G

Gijs1234

Guest
Beste Allemaal,

Ik heb een klein probleem en wil dat graag oplossen.
Sinds gisteren heb ik een nieuw aquarium.
Er zit grind water en wat planten in. Het is geen groot aquarium, slechts 125L. Vissen zitten er nog niet in maar staan netjes de 2 weken te wachten tot ze erin kunnen.
Er is nu sinds gister een witte waas of gloed van het water te zien in mijn aquarium. Ik las op internet dat het goed is om je filter sponsjes uit te knijpen in je nieuwe bak. Aangezien de goede bacterien uit je oude bak, dan ook in je nieuwe aquarium komen. Klopt dit? Het is nu al ongeveer 24 uur dezelfde kleur wit dus door het grind kan het niet komen. Wat kan ik nog meer doen om mijn aquarium zo goed mogelijk te starten?
Ik heb als voedingsbodem bruine bolletjes. Weet niet precies hoe het heet.
Is het handig om de filter uit mijn oude aquarium in mijn nieuwe aquarium erbij te zetten als ik over 2 weken de vissen erbij doe? Zodat de andere filter precies dezelfde bacterien krijgt?

Met Vriendelijke Groet,
Gijs
 
Ik zou alleen de spons van je oude filter even uitknijpen in je nieuwe bak. De filters gewoon op je oude bak laten.

De nieuwe bak 2-3 weken indraaien.

Bij overzetten van de vissen, de oude filters ook overzetten. En deze een maandje mee laten draaien.

De waas gaat als het goed is vanzelf weg. Er is nu teveel organische belasting.
 
Er zitten nu 6 nieuwe kleine planten in de bak. Hoeveel zou ik moeten toevoegen voor een goed mileu? En zijn er ook nog bepaalde planten die het het beste doen?
 
Wordt ook wel bacteriebloei genoemd. Snelgroeiers zijn bij de opstart wel aan te bevelen.
 
Geduld is nu geboden, de waas trekt vanzelf weg en alle waarden gaan zich stabiliseren, voeg wel plantvoeding toe en geen waterverversingen voor de eerste 3 weken, daarna is de cyclus compleet en kan je rustig aan aan vissen toevoegen gaan denken.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan