Wat is er nieuw

Witte waas/ mist in aquarium na opstart

  • Onderwerp starter Onderwerp starter LeonP
  • Startdatum Startdatum
L

LeonP

Guest
Beste mensen'

Even voorstellen.... Ik ben sinds gister lid geworden van dit nuttige forum. Heb al heel wat interessants gelezen. Ik heb sinds zondag een groter aquarium opgestart en sinds gister last van een witte waas/ mist in de bak. Op het hout zie je ook een waas slierten liggen. Ik denk dat dit komt door een bacterie boost en dat dit vanzelf weg gaat. Echter ik vind mijn pomp een minibiobox2 ook erg weinig kracht hebben. De bak die ik heb is 54 liter en de pomp zou genoeg capaciteit hebben voor 80 liter. Kan dit verband met elkaar hebben en heeft iemand ervaring met de minibiobox2 van aqualantis.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Het zou verband met elkaar kunnen hebben, ik heb zelf geen ervaring met de biobox maar van wat ik er over gelezen heb werd ik niet heel enthousiast.

Ik zou even een paar dagen afwachten en kijken wat er gebeurt. Er zitten toch nog geen vissen in voorlopig (toch?)

Mocht je voor weinig een goed filter willen hebben dan kun je eens kijken naar de Superfish Aquaflow xl. Een compleet biologisch filter voor maar 22 euro, incl. spons en siporax medium.
Ik heb er altijd een als reserve filter op voorraad liggen en gebruik er een op een 126 liter bak, dat trekt hij makkelijk!

http://www.aquaplantsonline.nl/filterte ... bio-intern
 
Bedankt voor de tip. In mijn oudebak staat ook een superfish pomp misschien dat ik die over zet als de vissen over kunnen.
 
die moet dan wel ingedraaid zijn, of staat die oude bak ook te draaien?
 
Ik weet het niet zeker maar meestal ligd dit aan een bacterie explosie heb dit ook dit betekend dat alje bacterien die je ammoniak omzetten naar notriet of nitraat vermenigdvuldegen dot kan een weekje aanhouden maar kan ook langer zijn dot is gewoon mijn ervaring uiteraard maar er zullen andere collegas zijn die dit kunnen bevestigen of beter kunnen uitleggen ...
Mvg
 
De oude bak staat er naast te draaien met de vissen erin. Na 3 weken wil ik beginnen met de eerste vissen overzetten. Zie nu net dat er in de oude bak een slakje zit. Kan dit kwaad? Zal wel uit een plantje gekomen zijn die ik er laatst nog in heb gezet.
 
Zojuist nog even een rechte spuitmond gemonteerd op de pomp. Circulatie is hierdoor veel beter. Er zat in eerste instantie een 90 graden bocht op. Dat probleem is dus opgelost,zo lijkt het. Nu afwachten of de witte waas vanzelf verdwijnt. Ik denk eraan om nog cabomba of waterpast te plaatsen voor dit kleine euvel.

Bedankt voor de reacties tot zo ver.
 
Ik gebruik op de 60cm bakken de Aquaflow 100 en die voldoen prima in deze bakjes.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan