Witte waas sluierstaart


Zijn dit uitpuilende ogen?

IMG_4552.JPG
IMG_4559.JPG
 
Hij is overgezet! Ze zijn zo blij met elkaar weer. Ze blijven constant bij elkaar nu. Hij is al lekker aan het grondelen.

Even een paar sfeerfotootjes :p

IMG_4507.JPG
IMG_4512.JPG
IMG_4522.JPG
IMG_4523.JPG
IMG_4527.JPG
 
Goed zo hoor. Zo te zien zwemt hij weer aardig en drijft hij niet meer. De ogen moet je even vergelijken met die andere die je heb. Dat is voor mij een beetje moeilijk in te schatten door die dikke kop:cool: maar in ieder geval zie ik ze niet ernstig uitpuilen of een witte waas erover heen.

Nu weer aansterken en hopen dat het goed gaat komen met hem.

Zorg dat je altijd die bactopur tabletten in huis heb. Zal ooit nog van pas komen. Als je ooit weer wat zie kun je meteen handelen en voorkomt een hoop ellende en gedoe als je er vroeg bij bent.

Nu je toch al ervaren vissen verpleegster ben kun je overwegen om, om de 6 weken ofzo preventief je sluiers een paar dagen achter elkaar een zoutbadje te geven. dit voorkomt een hoop ellende. 1 emmer met zout en allemaal na elkaar even in het badje maar moet wel minimaal 3 dagen achter elkaar beste is 5 dagen achter elkaar. Wel iedere dag vers badje maken.
 
Goed zo hoor. Zo te zien zwemt hij weer aardig en drijft hij niet meer. De ogen moet je even vergelijken met die andere die je heb. Dat is voor mij een beetje moeilijk in te schatten door die dikke kop:cool: maar in ieder geval zie ik ze niet ernstig uitpuilen of een witte waas erover heen.

Nu weer aansterken en hopen dat het goed gaat komen met hem.

Zorg dat je altijd die bactopur tabletten in huis heb. Zal ooit nog van pas komen. Als je ooit weer wat zie kun je meteen handelen en voorkomt een hoop ellende en gedoe als je er vroeg bij bent.

Nu je toch al ervaren vissen verpleegster ben kun je overwegen om, om de 6 weken ofzo preventief je sluiers een paar dagen achter elkaar een zoutbadje te geven. dit voorkomt een hoop ellende. 1 emmer met zout en allemaal na elkaar even in het badje maar moet wel minimaal 3 dagen achter elkaar beste is 5 dagen achter elkaar. Wel iedere dag vers badje maken.

De ogen puilen wel meer uit dan die andere, maar bij hem zitten de ogen zegmaar in de kopgroei van de wen die bij hem groter is.. dus lastig te zien. Maar zal het in de gaten houden.
Dat is wel een goede van die zoutbadjes. En ik heb nog een heel aantal tabletten op voorraad. Had er 24 besteld.

De sluier die net is terug gezet gaat nog wat moeizaam. Hij hapt vaak naar lucht en hangt sinds een uurtje weer bovenin. Misschien heeft ie ook even de tijd nodig om te wennen weer. Maar krijg er wel buikpijn van (overbezorgde moeder:br:).

IMG_4616.JPG
IMG_4617.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zijn wel weer andere foto s zeg :'(Zag er zo goed uit. Dat lucht happen moet hij ook niet doen maar zal niet zo afgericht zijn dat hij je begrijpt. Zie je wel dat hij beide kieuwdeksels gebruikt? Gaan samen open en dicht? Zie je hem veel gapen?
 
Dat zijn wel weer andere foto s zeg :'(Zag er zo goed uit. Dat lucht happen moet hij ook niet doen maar zal niet zo afgericht zijn dat hij je begrijpt. Zie je wel dat hij beide kieuwdeksels gebruikt? Gaan samen open en dicht? Zie je hem veel gapen?

Hij beweegt beide kieuwdeksels en hij houdt zijn vinnen ook niet tegen z'n lichaam. Wanneer ik voor het aquarium sta, zwemt ie wel heel enthousiast. Gapen heb ik hem 1 keer zien doen. Niet meer dan die anderen.

Het lijkt soms net of zijn lichaam even verlamt is. Hij zwemt, en dan laat ie zich ineens helemaal meedrijven en hangt hij bovenin.. En dan ineens zwemt ie weer even.

Ja echt niet leuk...
 
nou gewoon maar afwachten. Misschien heeft ie gewoon niet zoveel veel kracht na al die medicijnen en gedoe. Als hij goed eet word hij vanzelf wel weer wat sterker. Je heb ook wel vitamine en toestanden voor vissen. Mocht je bij LFS komen en er staat daar een flesje van het een en ander kan nooit kwaad.
 
Zo trof ik hem vanmorgen aan..

Hij zwemt nog wel ook maar veel luchthappen, hangen.. bij enthousiasme wel zwemmen.

IMG_4631.JPG
IMG_4633.JPG
 
op de bodem hangen kan veel zijn. tukkie doen, slapen maar ook duid het soms aan dat hij niet goed is, zwakte. Hij eet wel? Dat hij op de bodem hangt is wel een teken dat het geen zwemblaas is want dan zou hij bovenin hangen. het is nog maar kort dag al die ellende om hem dus zal toch even duren voordat hij aangesterkt is. Sneu gezicht maar je kunt nu niets anders doen dan afwachten. Nu nog een kuur erover heen zal hem nog verder verzwakken.

Hoe is het nu met die uitstaande schubben? Zie je die weer naar lijf gaan of al gesloten om lichaam?
 
op de bodem hangen kan veel zijn. tukkie doen, slapen maar ook duid het soms aan dat hij niet goed is, zwakte. Hij eet wel? Dat hij op de bodem hangt is wel een teken dat het geen zwemblaas is want dan zou hij bovenin hangen. het is nog maar kort dag al die ellende om hem dus zal toch even duren voordat hij aangesterkt is. Sneu gezicht maar je kunt nu niets anders doen dan afwachten. Nu nog een kuur erover heen zal hem nog verder verzwakken.

Hoe is het nu met die uitstaande schubben? Zie je die weer naar lijf gaan of al gesloten om lichaam?

Hij hangt heel de tijd bijna beneden. Hij zwemt zeg maar omhoog hapt even lucht en zwemt weer naar beneden en gaat in het hoekje liggen.
Zijn schubben zijn vrijwel weer terug zover ik kan zien.
Hij eet heel goed! Ik kan verder niks anders geks aan hem merken. Alleen ik vind het een zielig gezicht omdat ik niet weet of hij pijn heeft of lijdt.

Zal ik hem niet apart hoeven zetten weer. Omdat hij dan misschien de anderen aan steekt.. maar ja dat is eigenlijk ook zielig zo lang alleen weer.

Ik weet verder ook niet of ik nu nog even niks moet ondernemen of dat het te zielig is en hem moet euthaniseren. Je hebt gelijk, het kan bijvoorbeeld ook stress zijn. Want toen hij in de quarantaine bak zat, lag hij lang niet zoveel als nu in het aquarium. Jammer dat ze niet kunnen praten...

IMG_4635.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed dat de schubben weer terug op hun plaats zijn.

Als een sluier echt doodziek is dan eet hij niet meer.

Hij eet, zwemt een stukje en reageerd op je dus hij zal niet dood ziek zijn.

Ik snap dat het een rot gezicht is dat hij in het hoekje ligt maar hij heeft veel mee gemaakt. Als jij in het ziekenhuis lig en bijv. doodziek ben geweest en nog het een en ander aan medicatie heb gehad ben je ook zo zwak als een vaatdoek. Waar zou jij willen aansterken. Thuis bij je familie of in het ziekenhuis blijven.

ik zou het wel weten. Ik ga in me eigen bed liggen met me pakje sigaretten en zal met de dag weer wat sterker worden. (moet ik natuurlijk niets aan de longen hebben voor mijn sigaretjes :cool:)

Hij heeft gewoon nu tijd nodig om aan te sterken. Je kunt niet in de vis kijken of er iets in het lijf stuk is maar hij drijft niet zoveel meer en de schubben zijn terug op hun plaatst dus dat is tenminste positief.

Je aquarium water zal een stuk beter zijn (als je meet) dan de curverbox. Hij zit weer bij zijn familie en krijgt al weer wat gewoon voedsel waardoor hij langzamerhand sterker zal worden. Al wat hij had heb je bestreden met medicatie en hij zal nu "schoon" zijn. Nu zaak dat hij snel hersteld en zelf weer afweer gaat opbouwen. Dat duurt gewoon even.

Hij zal nu niet "besmettelijk" zijn. Zal eerder chemisch geladen zijn :sorry:

Geduld, geduld en geduld is een moeilijke zaak van aquarium houders.
 
Goed dat de schubben weer terug op hun plaats zijn.

Als een sluier echt doodziek is dan eet hij niet meer.

Hij eet, zwemt een stukje en reageerd op je dus hij zal niet dood ziek zijn.

Ik snap dat het een rot gezicht is dat hij in het hoekje ligt maar hij heeft veel mee gemaakt. Als jij in het ziekenhuis lig en bijv. doodziek ben geweest en nog het een en ander aan medicatie heb gehad ben je ook zo zwak als een vaatdoek. Waar zou jij willen aansterken. Thuis bij je familie of in het ziekenhuis blijven.

ik zou het wel weten. Ik ga in me eigen bed liggen met me pakje sigaretten en zal met de dag weer wat sterker worden. (moet ik natuurlijk niets aan de longen hebben voor mijn sigaretjes :cool:)

Hij heeft gewoon nu tijd nodig om aan te sterken. Je kunt niet in de vis kijken of er iets in het lijf stuk is maar hij drijft niet zoveel meer en de schubben zijn terug op hun plaatst dus dat is tenminste positief.

Je aquarium water zal een stuk beter zijn (als je meet) dan de curverbox. Hij zit weer bij zijn familie en krijgt al weer wat gewoon voedsel waardoor hij langzamerhand sterker zal worden. Al wat hij had heb je bestreden met medicatie en hij zal nu "schoon" zijn. Nu zaak dat hij snel hersteld en zelf weer afweer gaat opbouwen. Dat duurt gewoon even.

Hij zal nu niet "besmettelijk" zijn. Zal eerder chemisch geladen zijn :sorry:

Geduld, geduld en geduld is een moeilijke zaak van aquarium houders.

Ja dat is ook waar inderdaad.. ook met het voorbeeld van het ziekenhuis. Blij dat hij gewoon goed eet. Dan ga ik af wachten zonder me (proberen) veel zorgen te maken ;). Het zijn toch je maatjes hè. En hem even laten aansterken.

Het leuke is wel dat die kleine die ik heb bijgekocht nu al meer body heeft gekregen en echt veel veranderd al is in zo'n korte tijd. Hij zwemt vrolijk tussen de grotes in en is niet bang.
 
Snap best wel hoor dat je je zorgen maak. Ik heb ook vaak genoeg met handen in het haar gezeten. Sluiers is toch anders dan andere visjes. Zijn toch je huisdieren die je graag vrolijk zie rond grondelen.

Ja leuk he z on kleintje. Dat gaat heel snel hoor dat groeien. Je hebt best kans dat hij nog groter gaat worden dan je lobbesen. Heeft een heel andere bouw.
 
A6F7D5F4-8F26-4AA6-9A97-67D7149D2699.jpeg
D460790B-9E35-4174-AFBF-F001C9EE789C.jpeg
415AA4FA-DABA-44A2-AB27-4B49388B4A27.jpeg

Een op beurende foto voor je. Jonge pearl met mijn grote lobbes. Jonkie was een brutaaltje.
 
Schubben ook nog strak op lijf en vinrot staat stil/groeit aan? Tja dat hij zo bovenin hangt is niet helemaal de bedoeling maar als hij verder niet ziek is, eet en zwemt moet je het ermee doen. Misschien dat het in de loop der tijd bijtrekt. Poept hij ook nog goed?
 
Schubben ook nog strak op lijf en vinrot staat stil/groeit aan? Tja dat hij zo bovenin hangt is niet helemaal de bedoeling maar als hij verder niet ziek is, eet en zwemt moet je het ermee doen. Misschien dat het in de loop der tijd bijtrekt. Poept hij ook nog goed?

Ja nog tegen lijf en de vinnen groeien niet aan, maar worden ook niet erger naar mijn idee. Poepen zie ik hem niet veel doen, maar kan ook zijn dat ik het net mis.
 
Wat mij opvalt: na het voeren van de Hikari sinking goldfish excel, gaat hij áltijd meteen erna luchthappen. De andere vissen doen dat niet. Ik weet niet of het kan, of dat hier enig verband mogelijk is? Ik heb er zelf geen ervaring mee verder....
 
ja dat kan. Heb meerdere berichten gelezen dat na voeren van hikari bepaalde vissen gaan drijven. Wellicht ook door lucht happen. Laat het eens een week of 2 uit het menu en kijken of je verschil zie.
 
ja dat kan. Heb meerdere berichten gelezen dat na voeren van hikari bepaalde vissen gaan drijven. Wellicht ook door lucht happen. Laat het eens een week of 2 uit het menu en kijken of je verschil zie.

Oh echt, dan ga ik dat eens proberen. Het viel me toevallig sinds een paar dagen echt op.. dat het elke keer het geval was.
 
Ik voer nu sinds dinsdag geen Hikari meer en ik kan nu al zeggen dat hij wel iets minder lijkt lucht te happen na het eten.

Die kleine moet eigenlijk ook meerdere keren per dag voer hebben. Maar om nu 3 keer per dag doperwten te geven is wel erg veel en vervuilt best erg.. heb verder geen ander voer. Tetra Goldfish Japan kan ik evt. wel kopen alleen daar gaat die ene sluier misschien ook wel van drijven. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? De drijvende sluier even apart nemen tijdens de andere voermomenten, zodat de andere vissen wel de korrels kunnen eten? :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een kwestie van uitproberen van voer. Zou gewoon bij elkaar houden en voeren. Apart zetten geeft juist weer stress. Google eens op goudvis voer vijver. Zijn vele merken die het een en ander hebben. Bij zooplus vijvervoer heb je ook een goudvissenvoer zak. Grote zak niet te duur. Zit van alles in. Vijvervoer en koivoer is ook een optie hoewel die kleine waarschijnlijk niet de hele grote pellets al kan eten. Staat meestal een maat bij. Hikari alleen is ook erg kostbaar met die vreetzakken dus wat afwisseling op een dag scheelt ook wat qua kosten. Koi centrums hebben ook veel voor goudvissen, eigen merken etc. Kijken naar licht verteerbaar.

3x per dag doperwten is inderdaad nogal wat zijn ze de hele dag aan de diarree :oops:

Ik had gister ochtend mijn kleine tokisan op de zij onder me filteruitlaat hangen. Het onstabiele, gehandicapte visje. Ook in een curver met 15 cm water. Bleef op de zij en rug drijven. Moest tot s nachts werken. Bij thuiskomst was hij dood. Ziek van...….
 
Dat is een kwestie van uitproberen van voer. Zou gewoon bij elkaar houden en voeren. Apart zetten geeft juist weer stress. Google eens op goudvis voer vijver. Zijn vele merken die het een en ander hebben. Bij zooplus vijvervoer heb je ook een goudvissenvoer zak. Grote zak niet te duur. Zit van alles in. Vijvervoer en koivoer is ook een optie hoewel die kleine waarschijnlijk niet de hele grote pellets al kan eten. Staat meestal een maat bij. Hikari alleen is ook erg kostbaar met die vreetzakken dus wat afwisseling op een dag scheelt ook wat qua kosten. Koi centrums hebben ook veel voor goudvissen, eigen merken etc. Kijken naar licht verteerbaar.

3x per dag doperwten is inderdaad nogal wat zijn ze de hele dag aan de diarree :oops:

Ik had gister ochtend mijn kleine tokisan op de zij onder me filteruitlaat hangen. Het onstabiele, gehandicapte visje. Ook in een curver met 15 cm water. Bleef op de zij en rug drijven. Moest tot s nachts werken. Bij thuiskomst was hij dood. Ziek van...….

Dankje! Dan zal ik eens gaan kijken. Moet wel zinkend voer zijn denk ik he of is dat achterhaald inmiddels.. Misschien probeer ik eerst wel de Tetra pellets.. lijkt me dat dat ook goed voer is. Is hier twee straten verder te halen. Mocht dat niet werken, kan nog die zakken/emmers gaan halen.

Die Velda Goldflakes is ook voor goudvissen, maar die drijven en het zijn vlokken.

Super sneu zeg van je vis... Had je hem al lang? Snap dat je daar ziek van bent. Zijn toch je maatjes. Heel veel sterkte met het verlies :'(
 
Als je je daar in verdiep is er zoveel en sommige zweren bij dit, de ander bij dat. Zijn ook veel japanse dingen te krijgen. Die zijn gek op sluiers staarten. Ik lees en volg wel het een en ander maar ik ga echt geen uren in me keuken staan om allerlei exclusieve happies te maken voor me vissen :chef: Gelfood is ook erg in maar de een zegt goed, de ander zegt slecht, ik weet het niet ga het ook niet proberen tenzij ik er tegen aan loop dan wil ik het wel proberen.

Proteine moeten ze hebben en bij voorkeur wat licht verteerbaars gezien ik ze vele malen per dag wat geef. Pellets, sticks, vlokvoer, allerlei gedroogde insecten en groene snacks voer ik maar echt wijsheid hierin heb ik niet. Ik heb ze al een tijd en bestel zo nu en dan van alles, net wat ik tegen kom. Het een vinden ze lekker, het andere spugen ze bij voorkeur in me gezicht uit.:D

De zooplus zak is ook van tetra en heeft van alles erin.sticks, vlokvoer wat zinkt, gedroogde beestjes etc. Soort mixvoer.

Wat gezond is wil nog niet zeggen dat ze het ook lekker vinden. heb ik ook met een colaatje. Als ik dat drink wil ik ook de echte zware ipv light. Mijn vissen zijn ook zo. Had mossels voor ze gekocht. Vieze dingen in stukkies gehakt en erin. Verwende krengen namen stukkie in de bek en spuugde het zo weer uit. Vreten het gewoon niet. Blijkbaar vinden ze het niet lekker. Bij andere lees ik, zijn er verzot op.
 
Als je je daar in verdiep is er zoveel en sommige zweren bij dit, de ander bij dat. Zijn ook veel japanse dingen te krijgen. Die zijn gek op sluiers staarten. Ik lees en volg wel het een en ander maar ik ga echt geen uren in me keuken staan om allerlei exclusieve happies te maken voor me vissen :chef: Gelfood is ook erg in maar de een zegt goed, de ander zegt slecht, ik weet het niet ga het ook niet proberen tenzij ik er tegen aan loop dan wil ik het wel proberen.

Proteine moeten ze hebben en bij voorkeur wat licht verteerbaars gezien ik ze vele malen per dag wat geef. Pellets, sticks, vlokvoer, allerlei gedroogde insecten en groene snacks voer ik maar echt wijsheid hierin heb ik niet. Ik heb ze al een tijd en bestel zo nu en dan van alles, net wat ik tegen kom. Het een vinden ze lekker, het andere spugen ze bij voorkeur in me gezicht uit.:D

De zooplus zak is ook van tetra en heeft van alles erin.sticks, vlokvoer wat zinkt, gedroogde beestjes etc. Soort mixvoer.

Wat gezond is wil nog niet zeggen dat ze het ook lekker vinden. heb ik ook met een colaatje. Als ik dat drink wil ik ook de echte zware ipv light. Mijn vissen zijn ook zo. Had mossels voor ze gekocht. Vieze dingen in stukkies gehakt en erin. Verwende krengen namen stukkie in de bek en spuugde het zo weer uit. Vreten het gewoon niet. Blijkbaar vinden ze het niet lekker. Bij andere lees ik, zijn er verzot op.

Haha, verwende vissen ja als ik het zo hoor! :p Maar van mosselen snap ik het wel persoonlijk.....

Het is toch een kwestie van uitproberen denk ik ja inderdaad qua voer. Elke vis is ook weer anders zoals je zegt...

Ik zal eens zie zooplus zak opzoeken.
 
Met het tetra voer, helaas ook gelijk luchthappen.. gek dat dat elke keer is na het eten. Verder doet hij het niet.
 
Met het tetra voer, helaas ook gelijk luchthappen.. gek dat dat elke keer is na het eten. Verder doet hij het niet.

Hij is ook onrustiger en hij drijft veel meer.. Bij de tetra voeding nog erger dan Hikari. Ik kan ze onmogelijk elke keer groenvoer geven lijkt me.
Heb je ook voer zonder graan oid? Ik heb even opgezocht en lees dat sommige vissen niet tegen het graan kunnen.

Mocht dit drijven etc. echt van het voer zijn, waar het wel sterk op lijkt nu, dan hoop ik dat er voer is waar hij dit niet bij heeft.
 
Shit shit, het wordt erger.. Hij draait nu constant om zijn eigen as heen, maakt een soort van koprollen en belandt nu regelmatig op zijn rug. :br: Echt van het laatste uur dat het zo verergerd is...
 
Ik heb 0,0 verstand van goudvissen in aquaria houden, maar een voerprobleem ben ik beter bekend mee, ik denk (ik brainstorm graag mee) als je het voer van tevoren weekt zodat het niet blijft drijven, je al een groot deel verder bent.
 
Ik heb 0,0 verstand van goudvissen in aquaria houden, maar een voerprobleem ben ik beter bekend mee, ik denk (ik brainstorm graag mee) als je het voer van tevoren weekt zodat het niet blijft drijven, je al een groot deel verder bent.

Alleen maar fijn als je mee brainstormt! Dat ga ik eens proberen, kijken of het dan minder is. Dankjewel voor de tip!
 

Terug
Bovenaan