Witte waas sluierstaart


Heb m weer apart zitten met een kuurtje baktopur.. Vinrot is weer toegeslagen bij hem gok ik..

Eten eerst weken werkte niet tegen het luchthappen.
 
Wanneer is het tijd om tot euthanasie over te gaan? Is dat wanneer je alles hebt geprobeerd, maar het mocht niet baten (en je vis dus ongeneeslijk ziek is), of wanneer een vis echt doodziek is, niet meer eet en volledig op zijn rug zwemt. Ik zit hier erg mee.

Het drijven wordt erger, maar verder eet hij wel. Nu dan vinrot erbij. Ik denk dat het altijd een zorgenvisje blijft zoals eerder in dit topic ook aangegeven. En diegene zei ook van stel je doet hem weer terug in het aquarium, dan zal hij altijd al het gespuis op zich blijven afroepen. En dat is blijkbaar ook het geval, nu met de vinrot. En of je dat dan moet willen... ja lastig.

Ik ben echt een beetje in dilemma. Is dit lijden voor het diertje? Hij hangt vrijwel alleen maar bovenin, met zijn kopje naar beneden. Moet dit nog langer doorgaan? of is het beter om hem uit zijn lijden te verlossen voordat het dalijk nog erger wordt. Ik las nl. ergens dat een zwemblaasprobleem alleen maar erger wordt op den duur. Ik heb al watertherapie gegeven, baktopur kuurtje, Esha kuur, dagen op doperwten, medicinaal voer.

Ik heb er nl. geen vertrouwen in dat het nog beter wordt. De vinrot misschien wel, maar het zwemblaasprobleem niet. Ik denk dat het bacterieel de oorzaak is en te lang mee gewacht (duurde lang voordat het doorzette vanwege vele en grote waterwissels waarschijnlijk). En zoals ik net al zei, het schijnt dus alleen maar erger te worden in de loop van de tijd mocht al het andere (kuur, watertherapie etc.) niet werken.

Ik ga morgen kruidnagelolie halen. En ik weet dat jullie niet voor mij kunnen beslissen, maar ik zou toch nog graag wat meningen/adviezen ontvangen. :'(
 
Ja een huisdier euthaniseren is altijd naar om te doen, maar soms is het niet anders en is het in het diertje zijn eigen belang hem te euthaniseren. Ik zou denk ik al veel eerder de vis geeuthaniseerd hebben maar dat is ook omdat ik niet tegen lijdende dieren/mensen kan, dan help ik ze liever zodat ik weet dat de rest van de ellende ze bespaard is gebleven.
 
Vind het heel sneu voor jou en de vis :'(Ik ga hier ook echt geen advies in geven. Ik weet dat het een hele moeilijke keus is die je zelf zal moeten maken.

Weet wel dat je alles heb gedaan en nog veel meer dan menig ander. :r

Jij kan zelf het beste de inschatting maken. Wat betreft wel eten en niet eten. Als een vis echt doodziek is zal hij niet meer eten. een sluier zal altijd pogen om te eten omdat het nu eenmaal zwemmende vreetmachines zijn. Tropische vissen zijn denk anders qua gedrag. Die laten niet blijken als ze zijn verzwakt om niet als prooidier aan te worden gezien. Ik denk niet dat dit gedrag bij sluiers geld omdat het eigenlijk ook geen "natuurlijk" visje is.

Is hij gelukkig; ik weet het ook nooit. Heel moeilijk te bepalen. Echt een drama kant van de sluier hobby...…….

Wens je heel veel sterkte en doe wat je denk dat het beste is voor je vis maar ook voor jouw!!! Maanden lang slapeloze nachten vanwege je vis komt je ook niet ten goede!
 
Ja een huisdier euthaniseren is altijd naar om te doen, maar soms is het niet anders en is het in het diertje zijn eigen belang hem te euthaniseren. Ik zou denk ik al veel eerder de vis geeuthaniseerd hebben maar dat is ook omdat ik niet tegen lijdende dieren/mensen kan, dan help ik ze liever zodat ik weet dat de rest van de ellende ze bespaard is gebleven.

Ja dat is ook zo... lastig allemaal
 
Vind het heel sneu voor jou en de vis :'(Ik ga hier ook echt geen advies in geven. Ik weet dat het een hele moeilijke keus is die je zelf zal moeten maken.

Weet wel dat je alles heb gedaan en nog veel meer dan menig ander. :r

Jij kan zelf het beste de inschatting maken. Wat betreft wel eten en niet eten. Als een vis echt doodziek is zal hij niet meer eten. een sluier zal altijd pogen om te eten omdat het nu eenmaal zwemmende vreetmachines zijn. Tropische vissen zijn denk anders qua gedrag. Die laten niet blijken als ze zijn verzwakt om niet als prooidier aan te worden gezien. Ik denk niet dat dit gedrag bij sluiers geld omdat het eigenlijk ook geen "natuurlijk" visje is.

Is hij gelukkig; ik weet het ook nooit. Heel moeilijk te bepalen. Echt een drama kant van de sluier hobby...…….

Wens je heel veel sterkte en doe wat je denk dat het beste is voor je vis maar ook voor jouw!!! Maanden lang slapeloze nachten vanwege je vis komt je ook niet ten goede!

Dankjewel en dat is ook zo, ik maak me er al maanden druk over.. Je kunt het hem helaas niet vragen nee

Het is gewoon bijna onmenselijk om hier over te beslissen (voor mij persoonlijk dan), maar goed dat beestje is wel in alle opzichten afhankelijk van jou en ik heb uiteindelijk wel de verantwoordelijkheid om hierover te beslissen helaas..
 
Je moet jezelf afvragen of de vis nog gelukkig kan zijn op deze manier je hebt al veel geprobeerd met minimaal succes. Het is een heel lastige beslissing wie je alleen zelf kan nemen aangezien jij hem iedere dag ziet en zijn gedrag kan beoordelen . Ikzelf heb 1vis moeten euthanasieeren wat ik achteraf gezien veel eerder had moeten doen. Mocht je het overwegen te doen werkt kruidnagel olie erg snel en naar mijn idee lijd de vis er niet van
 
Hij is naar de eeuwige wateren.

Lief beestje, ik zal hem nooit vergeten. :'(

IMG_3029.PNG
 
jammer dat het zo is afgelopen :( . Is hij uit zich zelf overleden of heb je hem geëuthanaseerd?
 
Pfff, ik leef met je mee. Je heb je best gedaan en soms moet je verschrikkelijke keuzes maken. Sterkte!!!! Ik hoop dat je gevrijwaard zal blijven van verdere toestanden en rustig kan genieten van je lobbes en jonkie.

:'(:petjeaf:
 
Pfff, ik leef met je mee. Je heb je best gedaan en soms moet je verschrikkelijke keuzes maken. Sterkte!!!! Ik hoop dat je gevrijwaard zal blijven van verdere toestanden en rustig kan genieten van je lobbes en jonkie.

:'(:petjeaf:

Hoop ik ook!! dankjewel :'(
 
Omdat hij weer vinrot vertoonde wel goed de rest n de gaten houden. Zo gauw je stukjes vin of staart zie verdwijnen of oogjes die meer naar voren komen meteen ingrijpen. Je heb nog de bactopur direct tabletten. Weekje veel en grote verversingen doen. Voor je verjaardag; aquael uv filtertje. Dat dood een hoop ellende in je aquarium.
 
Omdat hij weer vinrot vertoonde wel goed de rest n de gaten houden. Zo gauw je stukjes vin of staart zie verdwijnen of oogjes die meer naar voren komen meteen ingrijpen. Je heb nog de bactopur direct tabletten. Weekje veel en grote verversingen doen. Voor je verjaardag; aquael uv filtertje. Dat dood een hoop ellende in je aquarium.

Ja ik hou het in de gaten. Ik zag gisteren wel een rechte scheur in de vin van die andere, maar dat is vandaag al weer vrijwel helemaal dicht, maar ik zal het goed in de gaten blijven houden. Kan ook een beschadiging zijn toch? Heb best vaak dat er gewoon een enkele rechte scheur in een vin zit. Is dit dan meteen vinrot of is dat eerder dat het afbrokkelt.

Is dat een speciale filter? Heb het opgezocht maar kan zo gauw niets vinden. Of is het een normale filter?
 
Scheuren kunnen ook komen door beschadigingen. Hangt af van je interieur in aquarium. Bij mij kan dat niet want ik heb bare bottom en geen tierelantijntjes erin dus elke beschadiging aan staart of vinnen kan ik zien als vinrot.

Als je zoekfunctie hier op forum gebruik uv filter zal je van alles tegen komen. Geloof dat er ook een topic bij experts uitgedaagd ofzo staat nut of geen nut uv filter. De aquael is een merk en niet zo duur. Je hebt ook buizen/uv lampen voor tussen je filter. het water gaat via het filter langs een uv lamp en dit dood allerhande ellende qua bacterieen en parasieten, algen, algenbloei etc.

Het breekt ook medicatiekuren af. Ik gebruik hem na medicatie en doe er dan kool in zodat kuur er snel uit gefilterd is en laat hem dan een tijdje mee draaien om nog niet gedood gespuis nog de nek om te draaien. sommige filteren 24 uur over uv filters.
 

Terug
Bovenaan