Wat is er nieuw

Witte waas

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Korbes
  • Startdatum Startdatum
K

Korbes

Guest
Ik heb mn kleine bak al 4 dagen gevuld met planten en water en de filter is aan het draaien, maar na de 2e dag werd het water erg wazig en wit van kleur. Nou lees ik overal dat dat normaal bij is een pas opgestartte bak, maar die van mij stinkt ook enorm naar rotte eieren. En er ontstaat schuim op het opervlakte. Ik ging gisteren met een visnetje door het water, en dan krijg je allemaal kleine slijmerige sliertjes aan je net, nu zitten die sliertjes (wit van kleur) ook aan de planten.

Is dit echt een opstart probleem? Of moet ik maatregelen nemen, en zo ja welke?
Ik heb ook een co2 installatie die 30 bellen p/m toevoegt.

Hieronder enkele foto's:

IMG_20180815_094703.jpg
IMG_20180815_094710.jpg
 
Ik vind het meer groen lijken en dat is vaak algenbloei. Valt er veel zon of daglicht in de bak? Is er iets wat kan rotten misschien?
 
Ik vind het meer groen lijken en dat is vaak algenbloei. Valt er veel zon of daglicht in de bak? Is er iets wat kan rotten misschien?

John, het is echt een witte waas. Op die foto's wordt het gras en de achtergrond, groene planten gereflecteerd denk ik.
hoop dat deze foto beter een indruk geeft. Maar als ik live kijk is het echt een witte waas, en dus stinkend naar rotte eiren. En over die link, Er valt totaal geen zonlicht in de bak. En er zitten nog geen vissen in. Zoals ik al zei zit er nog maar sinds 4 dagen water in. Heb als soil amado van JBL.

IMG_20180815_140525.jpg
 
Heb je een filterstarter in gedaan? Easystart van Easy Life of iets dergelijks. Een bacterie-overvloed veroorzaakt ook een witte waas, maar ruikt zover ik weet niet naar rotte eieren. Rotte eieren betekent zwavel. En dat lijkt me niet goed in je water....
 
Wellicht dat de bodem ermee te maken heeft maar na 4 dagen zijn de kenmerken wel vreemd. De witte waas is inderdaad een overschot aan bacterien die organisch materiaal omzetten en verdwijnt wel weer maar die geur is dan wel raar.
 
Zelf heb ik ooit een bakje gehad met +/- dezelfde symptomen.
Witte bak, veel bubbels uit het niets, stinkend water.

Dit was ik na 2 weken beu en heb toen alles eruit gehaald behalve de bodem, de bodem in de bak nog een keer heel goed omgewassen en opnieuw alles ingericht... toen was alles in 1x goed en nergens meer last van gehad.

vooral dat stinkende water vind ik "vreemd".
 
Kan je soil zo niet vinden. Is het niet Manado? Heb je het wel goed gewassen? Anders zoals Richard zegt misschien opnieuw wassen. Of 5 dagen elke dag een 70% waterwissel doen ( volgens JBL).
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan