Wat is er nieuw

wormen of gewoon poep

  • Onderwerp starter Onderwerp starter An Vrolijk
  • Startdatum Startdatum
A

An Vrolijk

Guest
Er steekt bij in van mn Pristella maxillaris een hele berg draadjes uit zn poepgat, vind het maar een raar gezicht en vraag me af is het gewoon poep of zijn het toch iets wormachtige dingen.
kreeg het niet op de foto dus er maar een filmpje van gemaakt...

[video]http://www.youtube.com/watch?v=7ReleIu5Js8[/video]
 
Kan het moeilijk zien,maar wormen in deze afmeting lijkt me niet.
 
het was ook idd heel lang, ik zie het nu ook niet meer, maar het zag er zo raar uit, denk ff vragen,
al is de hele boel wel heel levendig en zijn ze flink aan het paren
 
Kan het ook niet goed zien 🙁

maar anderzijds als je het hebt over een berg draadjes uit een poepgat denk ik meteen aan nematoden. Goed kijken dus en vergelijken met afbeelding op het web en dan eventueel behandelen met een middel tegen nematoden.
 
Altijd fijn als mensen naderhand nog even feedback geven over wat hun acties geweest zijn 🙁
 
Tis ook pas een dag geleden he? 😉
 
Dan nog 😉
Al is het maar een reactie als: Ik ga het in de gaten houden of zo iets. Merk op het moment toch regelmatig dat mensen niets meer van zich laten horen en dan denk ik: waar doe ik het voor; forumetiquette; normen en waarden; ach, ik zal wel oud worden 😉
 
euhm nou sorry maar ben aan het zoeken geweest, heb dactycid van colombo besteld, aan de hand van mn verdere zoektoch lijkt het idd op die rondwormen (nematoden), bedankt voor het woord Meksjoef,
Wat mijn pristella's hebben is dus hoogstwaarschijnlijk Camallanus Cotti.

Morgen ga ik het gebruiken als ik eerst 25% water ververst heb, moet het na 48 uur weer verversen, moet alleen ff bekijken hoeveel ik precies gebruiken moet, daar kom ik nog op terug als ik de gegevens bij de hand heb

Ik was er dus degelijk mee bezig, maar heb ook andere dingen te doen vooral in het weekend
 
Sorry dat ik zo kortaf was maar soms is haast geboden en als je dan niets hoort.....
Ben blij dat je er nu mee bezig bent 😉
 
geeft niet, snap dat wel hoor, ik denk soms hetzelfde.
alleen is het kuurtje naar morgen verschoven, hectische dag met visite wat uurtje koffie kwam drinken tegen 11 uur en vervolgens savonds ook nog mee dee eten, haha
nou jah morgen zijn de jongens naar school, kan ik het op mn gemakje doen, zonder gestoord te worden, zal op een dag ook niks uitmaken denk ik.
(hoop ik)

ik moet alleen nog ff uitrekenen hoeveel ik moet gebruiken, er staat 1 ml op 5 liter water, ik heb een rio 180, die is dus 100x40x50 cm, zit een bodem in wat plantjes en een flink stuk hout.
 
de kuur zit erin, hopelijk gaat het goed, heb nog nooit medicatie gebruikt dus heb het er niet zo heel erg op.
moet ik er nog een beluchting inhangen? staat niks van in de gebruiksaanwijzing, maar meende ergens ooit zoiets gelezen te hebben.

overmorgen weer verversen.

op hoop van zegen
 
zo water weer ververst, over 2 weken nog maar eens herhalen, had trouwens eroverheen gelezen wat bubbeltjes betrefd, dus dat heeft er ook gezellig bij gehangen,
alle garnalen, vissen en slakken leven nog...
 
ik hoop het ook, heb gedaan wat in de gebruiksaanwijzing stond, en dat ik over 2 weken weer moet herhalen voor eventuele eitjes,al zouden deze wormen levendbarend zijn, mjah je weet maar nooit???
 
Wat ik zo raar vind is dat bij Sera de herhaling na 7 dagen moet en die van Colombo dus 14 dagen later.Heeft iemand enig idee waarom dit advies zo van elkaar afwijkt?
 
Dat is inderdaad een beetje gek. Toen wij iets van een jaar geleden dactycid gebruikten werden we op die herhaling na twee weken gewezen. Ik ben toen eens op o.a. wat discusfora gaan lezen (zitten doorgaans aardig wat mensen met behoorlijk verstand van medicatie) en ik meen me te herinneren dat daar inderdaad ook voor Colombo een week werd aangehouden/aangeraden. Iets vage herinnering weliswaar, maar wij hebben toen wel die ene week aangehouden in plaats van 2.

Misschien weet Marcje1968 hier meer over te vertellen?

~ Ivo
 
hm vreemd idd, zal ik dan die week maar aanhouden dan, ff kijken, dat zou dan volgende week woensdag zijn of moet ik de eerste dag aanhouden van de vorige keer, dus maandag
 
ow en na de laatste keer, moet ik dan filteren over kool?
 
meksjoef zei:
Dan nog 😉
Al is het maar een reactie als: Ik ga het in de gaten houden of zo iets. Merk op het moment toch regelmatig dat mensen niets meer van zich laten horen en dan denk ik: waar doe ik het voor; forumetiquette; normen en waarden; ach, ik zal wel oud worden 😉

Misschien een beetje gemakzucht bij sommige mensen. De hele maatschappij veranderd he :deal:.
Maar dit is een algemene opmerking hoor en niet gericht op Anneke. Die ken ik anders namelijk 😉 :thumbs:.
 
Mascha&Ivo zei:
Dat is inderdaad een beetje gek. Toen wij iets van een jaar geleden dactycid gebruikten werden we op die herhaling na twee weken gewezen. Ik ben toen eens op o.a. wat discusfora gaan lezen (zitten doorgaans aardig wat mensen met behoorlijk verstand van medicatie) en ik meen me te herinneren dat daar inderdaad ook voor Colombo een week werd aangehouden/aangeraden. Iets vage herinnering weliswaar, maar wij hebben toen wel die ene week aangehouden in plaats van 2.

Misschien weet Marcje1968 hier meer over te vertellen?

~ Ivo

Op die discusfora had ik ook gelezen dat er inderdaad kortere tijden wordn aangehouden,zelfs de temperatuur zou daar invloed op hebben.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan